Sportovní divize Fiatu, značka Abarth, plánuje brzy vydat upravenou verzi crossoveru 500X a výsledek by měl konkurovat autům jako je Mini Countryman JCW a nebo Nissanu Juke Nismo RS.
Samozřejmě nepůjde jen o úpravy výkonu, to by se konkurence mohla Fiatu vysmát. Vůz tak dostane i snížený sportovní podvozek, větší litá kola, rozšířené blatníky a nárazníky, dvě koncovky výfuku, difuzor a větší spoiler. Pod kapotu má Abarth instalovat turbomotor ze sportovního kupé Alfy Romeo 4C. Jedná se tedy o přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru s výkonem přibližně 200 koní.
Ostrý Fiat 500X by mohl dostat i pohon všech kol, takže by motorizace mohla být spojena s automatem. Fiat je navíc poměrně ambiciozní, do roku 2020 totiž očekává, že na trhu v Evropě se prodá celkem 1,3 milionu modelu Fiatu 500X. Ostrá verze Abarth by pak mohla ještě víc podpořit prodeje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?