Sportovní divize Fiatu, značka Abarth, plánuje brzy vydat upravenou verzi crossoveru 500X a výsledek by měl konkurovat autům jako je Mini Countryman JCW a nebo Nissanu Juke Nismo RS.
Samozřejmě nepůjde jen o úpravy výkonu, to by se konkurence mohla Fiatu vysmát. Vůz tak dostane i snížený sportovní podvozek, větší litá kola, rozšířené blatníky a nárazníky, dvě koncovky výfuku, difuzor a větší spoiler. Pod kapotu má Abarth instalovat turbomotor ze sportovního kupé Alfy Romeo 4C. Jedná se tedy o přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru s výkonem přibližně 200 koní.
Ostrý Fiat 500X by mohl dostat i pohon všech kol, takže by motorizace mohla být spojena s automatem. Fiat je navíc poměrně ambiciozní, do roku 2020 totiž očekává, že na trhu v Evropě se prodá celkem 1,3 milionu modelu Fiatu 500X. Ostrá verze Abarth by pak mohla ještě víc podpořit prodeje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.