Sportovní divize Fiatu, značka Abarth, plánuje brzy vydat upravenou verzi crossoveru 500X a výsledek by měl konkurovat autům jako je Mini Countryman JCW a nebo Nissanu Juke Nismo RS.
Samozřejmě nepůjde jen o úpravy výkonu, to by se konkurence mohla Fiatu vysmát. Vůz tak dostane i snížený sportovní podvozek, větší litá kola, rozšířené blatníky a nárazníky, dvě koncovky výfuku, difuzor a větší spoiler. Pod kapotu má Abarth instalovat turbomotor ze sportovního kupé Alfy Romeo 4C. Jedná se tedy o přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru s výkonem přibližně 200 koní.
Ostrý Fiat 500X by mohl dostat i pohon všech kol, takže by motorizace mohla být spojena s automatem. Fiat je navíc poměrně ambiciozní, do roku 2020 totiž očekává, že na trhu v Evropě se prodá celkem 1,3 milionu modelu Fiatu 500X. Ostrá verze Abarth by pak mohla ještě víc podpořit prodeje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?