Každým dnem, kterým se přibližujeme k frankfurtskému autosalonu získáváme další a další informace o chystaných novinkách, které se zde představí. Jednu takovou informaci nám nyní prozrazuje francouzský Citroën.
Na jeho stánku bude totiž k vidění zcela nový koncept jménem C4 Cactus Méhari. Z názvu snad každému dojde, že se bude jednat o oblíbený crossover C4 Cactus, který bude působit jako duchovní pokračovatel slavného modelu Méhari.
Na stánku Citroënu se také dočkáme představení nového koncepčního vozu Aircross. Ten by měl oslovit celosvětové publikum a ilustrovat posun značky k segmentu luxusních automobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.