V rozhovoru pro zpravodajský server autonews.com připustil generální ředitel BMW, že automobilka opravdu pracuje na zcela novém modelu. Nebude se ale jednat o jen takový model. Jde o rozšíření řady hybridů a elektromobilů i8 a i3.
To samozřejmě dává smysl. i8 je totiž sportovně založený model, zatím co i3 je městský mini automobil. BMW tak potřebuje vůz, který bude tvořit jaký si mezistupeň mezi i8 a i3.
Novinka by měla být logicky pojmenována jako BMW i5. Zaměřena by měla být zejména na rodiny s dětmi. Zdroje působící poblíž bavorské automobilky informují o tom, že budoucí i5 by měl nabízet dokonce více prostoru než BMW 3.
Vůz bude řešen jako stoprocentní elektromobil s elektromotorem o výkonu 225 koní na zadní nápravě, který bude spolupracovat s menším motorem o výkonu 135 koní na nápravě přední. V úvahu ale přichází i varianta hybridního pohonu. Ten by měl být založený na elektromotoru s výkonem 275 koní umístěný na zadní nápravě a tří nebo čtyřválcovém motoru v předu.
Hmotnost by dle inženýrů neměla přesáhnout jeden a půl tuny. To hlavně díky uhlíkové konstrukci vozu. Ta bude sdílena s vozy i3 a i8.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?