V rozhovoru pro zpravodajský server autonews.com připustil generální ředitel BMW, že automobilka opravdu pracuje na zcela novém modelu. Nebude se ale jednat o jen takový model. Jde o rozšíření řady hybridů a elektromobilů i8 a i3.
To samozřejmě dává smysl. i8 je totiž sportovně založený model, zatím co i3 je městský mini automobil. BMW tak potřebuje vůz, který bude tvořit jaký si mezistupeň mezi i8 a i3.
Novinka by měla být logicky pojmenována jako BMW i5. Zaměřena by měla být zejména na rodiny s dětmi. Zdroje působící poblíž bavorské automobilky informují o tom, že budoucí i5 by měl nabízet dokonce více prostoru než BMW 3.
Vůz bude řešen jako stoprocentní elektromobil s elektromotorem o výkonu 225 koní na zadní nápravě, který bude spolupracovat s menším motorem o výkonu 135 koní na nápravě přední. V úvahu ale přichází i varianta hybridního pohonu. Ten by měl být založený na elektromotoru s výkonem 275 koní umístěný na zadní nápravě a tří nebo čtyřválcovém motoru v předu.
Hmotnost by dle inženýrů neměla přesáhnout jeden a půl tuny. To hlavně díky uhlíkové konstrukci vozu. Ta bude sdílena s vozy i3 a i8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.