Vzdát se hydropneumatického odpružení je velká škoda. Rozhodně se Citroën připravuje o jednu z velký výhod, kterou měl před svou konkurencí. A proč vlastně bylo odpružení Hydroactive tak unikátní?
Citroën se rozhodl ukončit výrobu a montáž svého hydropneumatického odpružení pojmenovaného Hydroactive. Unikátní a neobyčejně pohodlné odpružení vtisklo velkým Citroënům nezaměnitelný charakter. Zároveň se zasloužilo o nálepku pohodlných aut, které si Citroëny nesou dodnes.
I když jsou důvody ukončení výroby ospravedlnitelné a racionálního základu, nemůžeme se odprosit od názoru, že je to velká chyba, která může Citroën stát víc, než pár neprodaných C5. Byl to právě Hydroactive, proč mnoho zákazníků nešlo k Německé konkurenci pro limuzínu střední třídy. Teď přijdou o tento důvod a Německá náruč je přivítá velice vřele.
To je ale jen jedna strana mince. Tou druhou je sesterská značka DS, která plánuje velký luxusní sedan. Ptám se, bude stačit hezký design a punc luxusní značky? Nebo Hydroactive bude chybět.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?