Vzdát se hydropneumatického odpružení je velká škoda. Rozhodně se Citroën připravuje o jednu z velký výhod, kterou měl před svou konkurencí. A proč vlastně bylo odpružení Hydroactive tak unikátní?
Citroën se rozhodl ukončit výrobu a montáž svého hydropneumatického odpružení pojmenovaného Hydroactive. Unikátní a neobyčejně pohodlné odpružení vtisklo velkým Citroënům nezaměnitelný charakter. Zároveň se zasloužilo o nálepku pohodlných aut, které si Citroëny nesou dodnes.
I když jsou důvody ukončení výroby ospravedlnitelné a racionálního základu, nemůžeme se odprosit od názoru, že je to velká chyba, která může Citroën stát víc, než pár neprodaných C5. Byl to právě Hydroactive, proč mnoho zákazníků nešlo k Německé konkurenci pro limuzínu střední třídy. Teď přijdou o tento důvod a Německá náruč je přivítá velice vřele.
To je ale jen jedna strana mince. Tou druhou je sesterská značka DS, která plánuje velký luxusní sedan. Ptám se, bude stačit hezký design a punc luxusní značky? Nebo Hydroactive bude chybět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.