Kompatní hatchback Volkswagen Polo slaví tento rok 40. výročí a na jeho oslavu přichází výrobce s novou speciální edicí Original Special Edition.
Bylo to v roce 1975, kdy Volkswagen představil první generaci Pola a během prvních čtyř let se mu podařilo prodat více než 14 milionů kusů. Speciální edice přijde na trh v Německu a vyrobí se jí pouze 1000 kusů. Všechny budou v pětidveřové verzi a na výběr poskytne výrobcde šest motorů a dvě převodovky.
Výjimečnou je i medový lak karoserie Honey Orange, který není nabízen na žádném jiném modelu od Volkswagenu. Vozy budou mít boční zrcátka v barvě karoserie a zatmavená zadní světla. Nebudou chybět znáčky "Original" na prazích dveří a bocích karoserie.
Vůz vyjede na 16-palcových kolech Portago, speciální Polo je standardně vybaveno LED světlomety a má leskle černou masku chladiče spolu s řadou vychytávkech v kabině. Mezi se řadí hliníkové pedály a černo-oranžové kostkované čalounění sedadel. Ve výbavě nechybí automatická klimatizace a nebo samostmívající se vnitřní zpětné zrcátko.
Vůz přijde v Německu na 19,950 eur, což je v přepočtu 540 tisíc Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.