Kompatní hatchback Volkswagen Polo slaví tento rok 40. výročí a na jeho oslavu přichází výrobce s novou speciální edicí Original Special Edition.
Bylo to v roce 1975, kdy Volkswagen představil první generaci Pola a během prvních čtyř let se mu podařilo prodat více než 14 milionů kusů. Speciální edice přijde na trh v Německu a vyrobí se jí pouze 1000 kusů. Všechny budou v pětidveřové verzi a na výběr poskytne výrobcde šest motorů a dvě převodovky.
Výjimečnou je i medový lak karoserie Honey Orange, který není nabízen na žádném jiném modelu od Volkswagenu. Vozy budou mít boční zrcátka v barvě karoserie a zatmavená zadní světla. Nebudou chybět znáčky "Original" na prazích dveří a bocích karoserie.
Vůz vyjede na 16-palcových kolech Portago, speciální Polo je standardně vybaveno LED světlomety a má leskle černou masku chladiče spolu s řadou vychytávkech v kabině. Mezi se řadí hliníkové pedály a černo-oranžové kostkované čalounění sedadel. Ve výbavě nechybí automatická klimatizace a nebo samostmívající se vnitřní zpětné zrcátko.
Vůz přijde v Německu na 19,950 eur, což je v přepočtu 540 tisíc Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.