Americká automobilka s příchodem nové generace Mustangu slaví celkem velký úspěch, ovšem nyní byl prodán jeden extra zajímavý kousek.
Jedná se o jediný vyrobený Ford Mustang Apollo Edition, který se v aukci prodal za 230,000 dolarů. To je téměř o 200 tisíc víc, než stojí klasický Mustang GT. Edice Apollo Edition má unikátní černobílý exteriér s uhlíkovými vlákny, přední splitter, zadní difuzor a LED osvětlení podvozku. Auto má také sportovně laděné odpružení a 21-palcová kola Forgiato, za nimiž se skrývají šestipístkové třmeny brzd Brembo.
V interiéru se ocitly na míru vyrobené černé kožené sportovní sedačky, speciální prahové lišty s nápisem edice a zadní lavice dostala speciální kožený potah s logem vesmírné organizace NASA a logy z různých misí raketoplánu Apollo.
O pohon se stará 5,0-litrový zážehový osmiválec, který byl navíc dovybaven kompresorem Ford Performance a a sportovním výfukovým systémem z nerezové oceli. To umožňuje motoru produkovat výkon 627 koní a 731 Nm točivého momentu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?