Toužíte po opravdu extrémní muslce caru? Tak to bude Dodge Challenger Drag Pak pro vás jako stvořený.
Automobilka Dodge nedávno představila americkým motoristickým novinářům brutální bestii s názvem Dodge Challenger Drag Pak. Tehdy si asi nikdo z nich ani na okamžik nepomyslel, že by se něco takového mohlo dočkat své produkční verze.
Opak se ale stal pravdou. Bylo totiž oznámeno, že 60 exemplářů tohoto modelu skutečně spatří světlo světa. A co je vůbec na tomto modelu tak brutální? No například motory které jsou k vozu dostupné. 35 vozů bude vybaveno přeplňovaným motorem 3,5 litru HEMI V8. Zbylé vozy budou pod kapotou ukrývat doslova bombu. Jiné označení pro sedmilitrovou vé osmičku HEMI mě totiž nenapadá.
V následujícím videu si můžete prohlédnout pořádný burnout, který tomuto Challengeru rozhodně nebudou dělat problémy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.