Díky modelům Cayene a Panamera se z výrobce sportovních vozů pomalu stává výrobce vozů zaměřených hlavně na luxus. Rozšíří ale Porsche řady svého portfolia s novým menším modelem?
Frankfurtský autosalon se blíží mílovými kroky a již se na scéně objevují první zvěsti, řeči a fámy, co bychom mohli a nemohli spatřit. Jedna taková domněnka se týká německého Porsche. Není totiž žádné tajemství, že se tato automobilka snaží vyvinout nový automobil, který by mohl konkurovat vozům, jako je BMW 5, Mercedes-Benz E nebo Jaguar XF.
Francouzský server L'Automobile nám nedávno přinesl informaci právě o tom, že by se tento budoucí vůz mohl představit již ve Frankfurtu. Podle očekávání by měl vůz vycházet ze známé Panamery. Po rozměrové stránce by měl být ale mnohem kompaktnější.
Také se ale mluví o tom, že vůz doslova zaútočí na pozici vozu Tesla Model S. Je totiž možné, že novinka od Porsche bude disponovat elektromotory umístěných na zadní nápravě vozu a baterií uschovaných v podlaze. Dojezd vozu by měl překročit hranici 400 km. Jednalo by se tak o vůbec první vůz Porsche, který by byl poháněný pouze elektřinou.
Samotná automobilka Porsche zatím zarytě mlčí a uvolněno nebylo zatím ani jméno tohoto budoucího vozu. Tomu je zatím přezdíváno jako Pajun (PAnamera JUNior).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.