Nejen arabští policisté mají ve své flotile krásné a rychlé automobily, italští Carabinieri jsou známý taktéž svou exotickou sbírku automobilů, ale nejnovější přírůstky se tam asi nezařadí.
Těmi jsou totiž na míru upravené aktuální Seaty Leon s 2,0-litrovými čtyřválcovými motory TDI o výkonu 150 koní. Krom toho dostala auta i speciální prvky výbavy, které si následně do detailu popíšeme.
Italské složky Carabinieri a Polizia di Stato dostaly nové pětidveřové hatchbacky s upravenými tlumiči, speciální "vezeňskou buňkou" na zadních sedadlech a nechybí ani pancéřování k ochraně proti základním typům střelných zbraní. Naše policie přitom opancéřované Octavie opravdu nemá..
Všechny Leony mají v základu také nouzová světla, policejní vysílačky, držáky zbraní a speciální neprůstřelné pneumatiky. Dohromady výrobce dodal 206 vozidel, ale současná smlouva zahrnuje možnost dodání až 4000 kusů, které se do flotily celé Itálie dostanou v průběhu příštích tří let.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?