V roce 2014 prošlo Subaru XV modernizací a přesně po roce tu máme další várku změn, které se ovšem nedotkly motorizací.
Zmodernizované XVčko se dostane do prodeje v Česku v lednu roku 2016 a jeho současné provedení dostalo lepší kultivovanost, dokonalejší jízdní vlastnosti a tak svežejší design kabiny. Při posazení do kabiny uvítá řidiče lepší grafika přístrojového štítu s novým palubním počítačem a displejem LCD.
Pokud si náhodou zvolíte verzi s automatickou převodovkou Lineartronic, XV nabídne nový volič převodovky. Po vzoru dalších sourozenců přibyl i palubní systém Starlink se sedmipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se do výbavy dostala i zadní parkovací kamera se zorným úhlem 160°.
Co se týče lepšího jízdního komfortu, omlazené Subaru dostalo lepší pružiny, jenž mají zajistit dokonalejší kontakt kol s vozovkou. Do kabiny se přitom má dostávat méně vibrací a tím má být cestování na palubě XV klidnější. Technici Subaru také zapracovali na převodu řízení a zkrátili jej o deset procent. Krajní polohy tak od sebe dělí pouze 2,8 otáčky volantem.
Jedinou oblastí kam změny neprosákly, je kapota motoru. V nabídce tak bude stále benzínové XV 1.6 a 2.0i a také XV s dvoulitrovým turbodieselem, který bude i nadále spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?