V roce 2014 prošlo Subaru XV modernizací a přesně po roce tu máme další várku změn, které se ovšem nedotkly motorizací.
Zmodernizované XVčko se dostane do prodeje v Česku v lednu roku 2016 a jeho současné provedení dostalo lepší kultivovanost, dokonalejší jízdní vlastnosti a tak svežejší design kabiny. Při posazení do kabiny uvítá řidiče lepší grafika přístrojového štítu s novým palubním počítačem a displejem LCD.
Pokud si náhodou zvolíte verzi s automatickou převodovkou Lineartronic, XV nabídne nový volič převodovky. Po vzoru dalších sourozenců přibyl i palubní systém Starlink se sedmipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se do výbavy dostala i zadní parkovací kamera se zorným úhlem 160°.
Co se týče lepšího jízdního komfortu, omlazené Subaru dostalo lepší pružiny, jenž mají zajistit dokonalejší kontakt kol s vozovkou. Do kabiny se přitom má dostávat méně vibrací a tím má být cestování na palubě XV klidnější. Technici Subaru také zapracovali na převodu řízení a zkrátili jej o deset procent. Krajní polohy tak od sebe dělí pouze 2,8 otáčky volantem.
Jedinou oblastí kam změny neprosákly, je kapota motoru. V nabídce tak bude stále benzínové XV 1.6 a 2.0i a také XV s dvoulitrovým turbodieselem, který bude i nadále spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?