Povede se Fiskeru doopravdy vstát z mrtvých? Dokáže elektromobil Karma obstát v tvrdé konkurenci E-Tronů a vozů Tesla? To všechno se dozvíme již velice brzy.
Naposledy jsme slyšeli o automobilce Fisker v roce 2013, kdy se topila v dluzích. Na svou pozici rezignoval i sám zakladatel automobilky Henrik Fisker a následoval krach celého obrovského projektu, do kterého z prvu nadšeně investovali jak jednotlivci (jedním z investorů byl i slavný herec Leonardo di Caprio), tak i americký úřad pro energetiku.
V roce 2014 byla firma očištěna od dluhů a převzata novými čínskými investory. Ti v lednu letošního roku začali opět najímat nové zaměstnance. Nyní se tak doopravdy zdá, že se skutečně dočkáme návratu této „zelené“ automobilky.
Vlastně na start produkce nebudeme muset čekat dlouho. Server AutoBlog.com totiž přichází s informací, že Fisker by rád zahájil produkci elektromobilu Karma již v polovině roku 2016.
Měla by se tak začít Tesla obávat možné konkurence?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?