Japonský výrobce Nissan včera údajně vyloučil možnost, že bychom se časem dočkali čisté ostré verze modelu Qashqai s přízviskem Nismo.
Je to už téměř rok, co jsme slyšeli první spekulace o potenciálním Qashqai Nismo s výkonem 266 koní a 1,8-litrovým přeplňovaným motorem, jenže podle marketingového šéfa Garetha Dunsmora se tak nakonec nestane. V naposledy poskytnutém rozhovoru pro britský Autocar naznačil, že modely Qashqai a X-Trail se nikdy ve verzi Nismo neobjeví.
V jeho prohlášení naopak stála informace, že není vyloučena Micra Nismo, která by mohla dorazit do prodeje už v příštím roce. Zatím nám tak musí stačit nejnovější projekt divize Nismo, kterým je Nissan Juke-R 2.0.Ten debutoval minulý týden v koncepční podobě na závodech v Goodwoodu a nabízí 600 koní, 652 Nm točivého momentu a 3,8-litrový twin-turbo motor V6 vypůjčený z modelu GT-R Nismo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?