Japonský výrobce Nissan včera údajně vyloučil možnost, že bychom se časem dočkali čisté ostré verze modelu Qashqai s přízviskem Nismo.
Je to už téměř rok, co jsme slyšeli první spekulace o potenciálním Qashqai Nismo s výkonem 266 koní a 1,8-litrovým přeplňovaným motorem, jenže podle marketingového šéfa Garetha Dunsmora se tak nakonec nestane. V naposledy poskytnutém rozhovoru pro britský Autocar naznačil, že modely Qashqai a X-Trail se nikdy ve verzi Nismo neobjeví.
V jeho prohlášení naopak stála informace, že není vyloučena Micra Nismo, která by mohla dorazit do prodeje už v příštím roce. Zatím nám tak musí stačit nejnovější projekt divize Nismo, kterým je Nissan Juke-R 2.0.Ten debutoval minulý týden v koncepční podobě na závodech v Goodwoodu a nabízí 600 koní, 652 Nm točivého momentu a 3,8-litrový twin-turbo motor V6 vypůjčený z modelu GT-R Nismo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.