Hodně vzácné Bugatti EB112 se včera povedlo zcela náhodou nafotit při bežné projíždce ulicemi Monaka.
Verze EB112 je v podstatě čtyřdveřový sedan odvozený od slavného modelu EB110. Vůz byl navržen společností Italdesign a byl představen v roce 1993 na autosalonu v Ženevě. Nicméně, auto nikdy nedostalo povolení do sériové výroby, takže se zde díváme na pouhý prototyp. Automobil nabízí impozantní celkovou délku 5070 mm a rozvor náprav 3100 mm.
Není to jen pouhá velikost, která dokáže zapůsobit na okolí, ale také elegantní zaoblené části karoserei a zadní část. Ta je inspirovaná legendárními modely od Bugatti, mezi které patří veleslavný Atlantik s centrálním žebrem, rozdělující zadní okno a zavazadlový prostor na dvě části. I když je to pouze prototyp z doby před více než dvěma desítkami let, Bugatti EB112 stále dokáže zapůsobit i z mechanického hlediska. Už tehdy totiž dostal hliníkovou karoserii a podvozek je vybaven díly z uhlíkových vláken. Pod kapotou pak pracuje motor V12 o objemu 6,0-litru s výkonem 455 koní, síla pak jde na všechna čtyři kola.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?