Hodně vzácné Bugatti EB112 se včera povedlo zcela náhodou nafotit při bežné projíždce ulicemi Monaka.
Verze EB112 je v podstatě čtyřdveřový sedan odvozený od slavného modelu EB110. Vůz byl navržen společností Italdesign a byl představen v roce 1993 na autosalonu v Ženevě. Nicméně, auto nikdy nedostalo povolení do sériové výroby, takže se zde díváme na pouhý prototyp. Automobil nabízí impozantní celkovou délku 5070 mm a rozvor náprav 3100 mm.
Není to jen pouhá velikost, která dokáže zapůsobit na okolí, ale také elegantní zaoblené části karoserei a zadní část. Ta je inspirovaná legendárními modely od Bugatti, mezi které patří veleslavný Atlantik s centrálním žebrem, rozdělující zadní okno a zavazadlový prostor na dvě části. I když je to pouze prototyp z doby před více než dvěma desítkami let, Bugatti EB112 stále dokáže zapůsobit i z mechanického hlediska. Už tehdy totiž dostal hliníkovou karoserii a podvozek je vybaven díly z uhlíkových vláken. Pod kapotou pak pracuje motor V12 o objemu 6,0-litru s výkonem 455 koní, síla pak jde na všechna čtyři kola.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?