Audi konečně odhalilo novou Audi A4. Nová generace přichází pět minut po dvanácté. Shodila 120 kilo, prodloužila rozvor a nasbírala nejnovější technologie.
Čekali jsme na ni dlouho, teď jsme se dočkali a konečně můžeme opustit dohady a spekulace. Největší změny jsou v rozměrech a váze.
Rozvor náprav se oproti předchozí generaci prodloužil o 12 mm, sedan narostl podélně o 25 a příčně o 16 mm. Při zvětšení vnějších rozměrů se povedlo snížit koeficient odporu na hodnotu 0,23 (kombi 0,26).
Čarovalo se i s hmotností. Základní verze váží jen 1320 kg (to je o celých 120 kg nižší než u odcházející čtvrté generace).
Paleta motorů je již nyní poměrně bohatá. Od základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, přes 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW, přes dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). Až po vrcholný třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).
V nabídce nechybí ani ekologický agregát na stlačený zemní plyn CNG. Ten má výkon 125 kW a 270 Nm a bude pouze ve verzi kombi. Na obě nádrže, tedy jak na benzín tak na plyn, ujede až 950 km.
Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí.
Nejsilnější třílitrový diesel dostane osmistupňový automat, ostatní se spokojí s 7-mi stupňovým automatem S Tronic, který střídá CVT Multitronic.
Uvnitř naleznete osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků nalézáme již známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.
Sdružený infotainment má osmipalcový displej, který je umístěný vysoko v zorné výšce řidiče. V ceníku bude figurovat i armáda asistentů a různých systémů, včetně prémiové audio soustavy nebo Matrix LED světlometů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.