Audi A4 (B9) oficiálně: 120 kg dolů je jen začátek

Audi A4 (B9) Avant (2015)
Audi A4 (B9) Avant (2015), foto: Audi
ar2 29. června 2015 12:45
Sdílej:

Audi konečně odhalilo novou Audi A4. Nová generace přichází pět minut po dvanácté. Shodila 120 kilo, prodloužila rozvor a nasbírala nejnovější technologie.

 Čekali jsme na ni dlouho, teď jsme se dočkali a konečně můžeme opustit dohady a spekulace. Největší změny jsou v rozměrech a váze.

Rozvor náprav se oproti předchozí generaci prodloužil o 12 mm, sedan narostl podélně o 25 a příčně o 16 mm. Při zvětšení vnějších rozměrů se povedlo snížit koeficient odporu na hodnotu 0,23 (kombi 0,26).

Čarovalo se i s hmotností. Základní verze váží jen 1320 kg (to je o celých 120 kg nižší než u odcházející čtvrté generace).

Paleta motorů je již nyní poměrně bohatá. Od základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, přes 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW, přes dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). Až po vrcholný třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).

V nabídce nechybí ani ekologický agregát na stlačený zemní plyn CNG. Ten má výkon 125 kW a 270 Nm a bude pouze ve verzi kombi. Na obě nádrže, tedy jak na benzín tak na plyn, ujede až 950 km.

Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí.

Nejsilnější třílitrový diesel dostane osmistupňový automat, ostatní se spokojí s 7-mi stupňovým automatem S Tronic, který střídá CVT Multitronic.

Uvnitř naleznete osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků nalézáme již známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.

Sdružený infotainment má osmipalcový displej, který je umístěný vysoko v zorné výšce řidiče. V ceníku bude figurovat i armáda asistentů a různých systémů, včetně prémiové audio soustavy nebo Matrix LED světlometů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.