Audi A4 (B9) oficiálně: 120 kg dolů je jen začátek

ar2, 29. června 2015, 12:45 Google+

Audi konečně odhalilo novou Audi A4. Nová generace přichází pět minut po dvanácté. Shodila 120 kilo, prodloužila rozvor a nasbírala nejnovější technologie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A4 (B9) Avant (2015)

Audi A4 (B9) Avant (2015) | foto: Audi

Sdílejte článek

 Čekali jsme na ni dlouho, teď jsme se dočkali a konečně můžeme opustit dohady a spekulace. Největší změny jsou v rozměrech a váze.

Rozvor náprav se oproti předchozí generaci prodloužil o 12 mm, sedan narostl podélně o 25 a příčně o 16 mm. Při zvětšení vnějších rozměrů se povedlo snížit koeficient odporu na hodnotu 0,23 (kombi 0,26).

Čarovalo se i s hmotností. Základní verze váží jen 1320 kg (to je o celých 120 kg nižší než u odcházející čtvrté generace).

Paleta motorů je již nyní poměrně bohatá. Od základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, přes 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW, přes dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). Až po vrcholný třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).

V nabídce nechybí ani ekologický agregát na stlačený zemní plyn CNG. Ten má výkon 125 kW a 270 Nm a bude pouze ve verzi kombi. Na obě nádrže, tedy jak na benzín tak na plyn, ujede až 950 km.

Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí.

Nejsilnější třílitrový diesel dostane osmistupňový automat, ostatní se spokojí s 7-mi stupňovým automatem S Tronic, který střídá CVT Multitronic.

Uvnitř naleznete osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků nalézáme již známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.

Sdružený infotainment má osmipalcový displej, který je umístěný vysoko v zorné výšce řidiče. V ceníku bude figurovat i armáda asistentů a různých systémů, včetně prémiové audio soustavy nebo Matrix LED světlometů.

Vytisknout

Diskuze: Audi A4 (B9) oficiálně: 120 kg dolů je jen začátek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Hyundai i20 1,4 CVVT 74 kW (2015)

TEST: Hyundai i20 CVVT 1,4 - Zpátky ve hře

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud