Audi konečně odhalilo novou Audi A4. Nová generace přichází pět minut po dvanácté. Shodila 120 kilo, prodloužila rozvor a nasbírala nejnovější technologie.
Čekali jsme na ni dlouho, teď jsme se dočkali a konečně můžeme opustit dohady a spekulace. Největší změny jsou v rozměrech a váze.
Rozvor náprav se oproti předchozí generaci prodloužil o 12 mm, sedan narostl podélně o 25 a příčně o 16 mm. Při zvětšení vnějších rozměrů se povedlo snížit koeficient odporu na hodnotu 0,23 (kombi 0,26).
Čarovalo se i s hmotností. Základní verze váží jen 1320 kg (to je o celých 120 kg nižší než u odcházející čtvrté generace).
Paleta motorů je již nyní poměrně bohatá. Od základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, přes 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW, přes dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). Až po vrcholný třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).
V nabídce nechybí ani ekologický agregát na stlačený zemní plyn CNG. Ten má výkon 125 kW a 270 Nm a bude pouze ve verzi kombi. Na obě nádrže, tedy jak na benzín tak na plyn, ujede až 950 km.
Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí.
Nejsilnější třílitrový diesel dostane osmistupňový automat, ostatní se spokojí s 7-mi stupňovým automatem S Tronic, který střídá CVT Multitronic.
Uvnitř naleznete osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků nalézáme již známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.
Sdružený infotainment má osmipalcový displej, který je umístěný vysoko v zorné výšce řidiče. V ceníku bude figurovat i armáda asistentů a různých systémů, včetně prémiové audio soustavy nebo Matrix LED světlometů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.