BMW definitivně přivede na trh další SUV. Opět bude jen jako záplata na chybějící místo v nabídce.
Mezi model X1 a X3 se vtěsná další SUV. Jméno je nasnadě. Tak aby zapadlo do produktové nabídky. Dočkáme se tedy X2, která dorazí již příští rok. První prototypy již jsou a příští týden začnou jezdit po veřejných komunikacích.
Šéf vývoje uvedl, že „už dokončují první prototypy pro jízdní testy na veřejných komunikacích“. Nová X2 bude pětidveřová, pro maximálně pět osob v základu s pohonem předních kol a pod kapotou tříválcovým přeplňovaným benzinovým agregátem. Za příplatek bude jak čtyřkolka, tak i osmistupňový automat, nebo silnější motory. Víc jak čtyři válce ale nečekejte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.