Včerejšek patřil české prezentaci omlazeného Citroënu Berlingo a my jsme u toho nemohli samozřejmě chybět.
Současné Berlingo díky faceliftu nově nabízí osvěžený design karoserie a vylepšené materiály v kabině. Do nabídky současně s tím přišly i úspornější motory a nový dotykový displej s 4x rychlejším procesorem. Výrobce navíc letos plánuje prodat zhruba 1600 kusů omlazeného Berlinga.
Ředitel značek Citroën a DS na českém trhu František Neuman na tiskové konferenci uvedl, že značka Citroën za letošní první pololetí v ČR prodala kolem 3300 až 3500 osobních a užitkových automobilů, přičemž užitkové vozy tvoří z celkového objemu 20 až 22 procent. "Jsme zhruba na stejných číslech jako loni, ale ta proporce se výrazně změnila ve prospěch prodeje užitkových automobilů," řekl Neumann. "Je vidět, že firmy, zejména ty malé a střední, obnovují vozový park daleko rychlejším tempem, než tomu bylo v letech minulých," řekl dále Neumann. Celkově by si výrobce chtěl do budoucna polepšit, protože prodeje užitkových automobilů ve srovnání s konkurencí lehce zaostávají.
A jaký je první dojem z jízdy v novém Berlingu? Jednouduše řečeno - skvělý. Automobil opět nabízí proslulou vzdušnost, komfortní měkká sedadla a nespočet odkládacích prostor a přihrádek. Testovaný kousek ve výbavě XTR disponoval naftovým motorem 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní a pro lepší jízdu po horších površích je tato verze vybavena systémem Grip Control. Ta supluje klasický pohon všech kol a prostřednictvím přední nápravy se snaží za pomoci daného aktuálního nastavení upravit funkci systému ASR a ESP tak, aby se vůz pokud možno dostal například ze zablácené cesty pryč.
Celkově je jízda v novém Berlingu pohodlnější než kdy dřív, měkčí přední tlumiče lépe filtrují nerovnosti a jen výrazné příčné prahy občas pošlou do kabiny větší ránu. Na podrobnější jízdní dojmy si však musíte počkat do léta, kdy pro vás připravujeme klasický týdenní test.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?