Včerejšek patřil české prezentaci omlazeného Citroënu Berlingo a my jsme u toho nemohli samozřejmě chybět.
Současné Berlingo díky faceliftu nově nabízí osvěžený design karoserie a vylepšené materiály v kabině. Do nabídky současně s tím přišly i úspornější motory a nový dotykový displej s 4x rychlejším procesorem. Výrobce navíc letos plánuje prodat zhruba 1600 kusů omlazeného Berlinga.
Ředitel značek Citroën a DS na českém trhu František Neuman na tiskové konferenci uvedl, že značka Citroën za letošní první pololetí v ČR prodala kolem 3300 až 3500 osobních a užitkových automobilů, přičemž užitkové vozy tvoří z celkového objemu 20 až 22 procent. "Jsme zhruba na stejných číslech jako loni, ale ta proporce se výrazně změnila ve prospěch prodeje užitkových automobilů," řekl Neumann. "Je vidět, že firmy, zejména ty malé a střední, obnovují vozový park daleko rychlejším tempem, než tomu bylo v letech minulých," řekl dále Neumann. Celkově by si výrobce chtěl do budoucna polepšit, protože prodeje užitkových automobilů ve srovnání s konkurencí lehce zaostávají.
A jaký je první dojem z jízdy v novém Berlingu? Jednouduše řečeno - skvělý. Automobil opět nabízí proslulou vzdušnost, komfortní měkká sedadla a nespočet odkládacích prostor a přihrádek. Testovaný kousek ve výbavě XTR disponoval naftovým motorem 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní a pro lepší jízdu po horších površích je tato verze vybavena systémem Grip Control. Ta supluje klasický pohon všech kol a prostřednictvím přední nápravy se snaží za pomoci daného aktuálního nastavení upravit funkci systému ASR a ESP tak, aby se vůz pokud možno dostal například ze zablácené cesty pryč.
Celkově je jízda v novém Berlingu pohodlnější než kdy dřív, měkčí přední tlumiče lépe filtrují nerovnosti a jen výrazné příčné prahy občas pošlou do kabiny větší ránu. Na podrobnější jízdní dojmy si však musíte počkat do léta, kdy pro vás připravujeme klasický týdenní test.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.