Včerejšek patřil české prezentaci omlazeného Citroënu Berlingo a my jsme u toho nemohli samozřejmě chybět.
Současné Berlingo díky faceliftu nově nabízí osvěžený design karoserie a vylepšené materiály v kabině. Do nabídky současně s tím přišly i úspornější motory a nový dotykový displej s 4x rychlejším procesorem. Výrobce navíc letos plánuje prodat zhruba 1600 kusů omlazeného Berlinga.
Ředitel značek Citroën a DS na českém trhu František Neuman na tiskové konferenci uvedl, že značka Citroën za letošní první pololetí v ČR prodala kolem 3300 až 3500 osobních a užitkových automobilů, přičemž užitkové vozy tvoří z celkového objemu 20 až 22 procent. "Jsme zhruba na stejných číslech jako loni, ale ta proporce se výrazně změnila ve prospěch prodeje užitkových automobilů," řekl Neumann. "Je vidět, že firmy, zejména ty malé a střední, obnovují vozový park daleko rychlejším tempem, než tomu bylo v letech minulých," řekl dále Neumann. Celkově by si výrobce chtěl do budoucna polepšit, protože prodeje užitkových automobilů ve srovnání s konkurencí lehce zaostávají.
A jaký je první dojem z jízdy v novém Berlingu? Jednouduše řečeno - skvělý. Automobil opět nabízí proslulou vzdušnost, komfortní měkká sedadla a nespočet odkládacích prostor a přihrádek. Testovaný kousek ve výbavě XTR disponoval naftovým motorem 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní a pro lepší jízdu po horších površích je tato verze vybavena systémem Grip Control. Ta supluje klasický pohon všech kol a prostřednictvím přední nápravy se snaží za pomoci daného aktuálního nastavení upravit funkci systému ASR a ESP tak, aby se vůz pokud možno dostal například ze zablácené cesty pryč.
Celkově je jízda v novém Berlingu pohodlnější než kdy dřív, měkčí přední tlumiče lépe filtrují nerovnosti a jen výrazné příčné prahy občas pošlou do kabiny větší ránu. Na podrobnější jízdní dojmy si však musíte počkat do léta, kdy pro vás připravujeme klasický týdenní test.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.