Ford Mustang je součástí americké kultury stejně jako BigMac. Jeho obliba posledních pár let stále roste a neplatí to už jen pro USA, ale i pro Evropu. Největší oblibě se samozřejmě těší verze, které nesou jméno slavného amerického závodníka a stavitele automobilů Carola Shlebyho.
Vrcholným modelem s označením Shelby je tradičně Super Snake a právě ten byl nyní představen ve své nejnovější verzi. Vůz je postaven na modelu Mustang GT 2015. Pod kapotou s mohutnými otvory pro chladič se skrývá masivní pěti litrový motor V8 od Ford Performance. Ten ve svém nitru skrývá výkon 750 koňských sil, který je přenášen skrze šesti stupňovou manuální či automatickou převodovku na zadní kola.
Ta jsou osazeny 20“ ráfky od Weld Racing a „obaleny“ pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Soundtrack k tomuto vozu poskytuje výfuk od společnosti Borla.
Tento upgrade klasického Mustangu GT 2015 na verzi Super Snake přijde své budoucí majitele téměř na 50 000 dolarů k základní ceně vozu. Pokud tedy o tomto vozu uvažujete, měli by jste si pospíšit. Výroba je totiž plánovaná na pouhých 300 kusů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?