Subaru Forester pro rok 2016 dostalo alespoň na trhu v USA nové bezpečnostní systémy v čele se systémem EyeSight.
Automobil nabídne cenu 22.395 dolarů a ve Spojených státech půjde do prodeje koncem tohoto roku. Vzhledem k tomu, že současná generace byla nedávno přepracována, změny zahrnují jen nový infotainment systém Starlink s displejem o rozměru 6.2 nebo 7.0-palce.
Ještě víc důležité jsou však balíčky s názvy Safety Plus a Security Plus. Ty obsahují systémy nouzového volání v případě nehody, upozornění na možnou nehodu, vůz se sám přihlásí o potřebnou údržbu a se bude moci dát aktivovat na dálku klakson. Pokud se kolem auta bude pohybovat někdo podezřelý, Forester na to svého majitele upozorní skrze mobilní aplikaci.
Největší novinkou je u amerického Foresteru systém EyeSight, který byl doposud dostupný jen u modelu Outback. Tento systém jsme vám zde již jednou představovali, ale opakování je matkou modrousti. EyeSight pracuje na bázi dvou stereo kamer, které ve spojení s adaptivním tempomatem a systémem nouzového brzdění zasáhnou při hrozbě kolize. Systém funguje jako lidské oči, sleduje například brzdová světla před vámi jedoucího automobilu a podle jeho rychlosti upravuje to vaší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.