Jihokorejská automobilka Hyundai se chystá rozšířit své výrobní portfolio a odhaluje svou chystanou novinku s názvem Creta.
Kompaktním crossoverům se v současných poměrech daří více než dobře. To si uvědomují i výrobci a téměř každá automobilka se snaží urvat si z tohoto segmentu něco pro sebe. Se svým výtvorem se nyní chlubí Hyundai.Jedná se o kompaktní croosover s názvem Creta. Objevit by se měl ještě v průběhu letošního roku v Indii a následně je plánovaná expanze do celého světa.Jediné, co zatím známe je design vozu, který je prezentován na oficiální skice. Dle slov výrobce Creta následuje prémiový vzhled, který je založený na rozvinuté designové filozofii značky.Pokud máte pocit, že vám tato skice něco připomíná, nejste vůbec na omylu. Vůz totiž, jako by z oka vypadl konceptu ix25, který byl prezentován na loňské pekingské auto show.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.