Zahraniční server Autogespot.nl přišel včera s novou informací, že automobilka Pagani pracuje na výrobně omezené sérii modelu Huayra s názvem SE (Special Edition).
Pagani totiž speciální edici vozu s vyšším výkonem a zatímco "normální" Huayra stojí 1.05 milionů eru, zvláštní edice se svou cenou přehoupne přes 2,5 milionu. Údajně bude postavenou pouze 20 kusů a výroční edice SE dostane speciálně vyvinutý body kit na míru.
Majitel bude dokonci moct nainstalovat si aerodynamicky optimalizovanou sadu předtím, než vyrazí na okruh a poté jí zas z auta sundat, až vyjede na veřejné pozemní komunikace. Pod kapotou čekejme twin-turbo 6.0-litrový motor V12, u nějž však není jisté, zda přijde s navýšeným výkonem.
Časem se ještě navíc chystá uvedení otevřené verze Huayra Roadster, která přijde už možná letos v létě. Všech 20 kusů speciální Huayry SE se pak objeví začátkem roku 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.