I Dacia se musí podřizovat emisním normám, tedy konkrétně přísné Euro 6.
Důsledkem jsou nejen nové motory, ale také mírné navýšení ceny. Základ je stále 249 900 Kč, ale vyšší výbavové stupně mírně podražily. Novinkou je inovovaný motor 1,6 SCe.
Nový čtyřválcový zážehový agregát s objemem 1,6 litru a vícebodovým vstřikováním nabídne nejen nižší emise, ale také vyšší výkon, který je o sedm kilowatt vyšší než doposud. Nově tak disponuje výkonem 84 kW a točivým momentem 156 Nm (doposud 148 Nm).
Pro dosažení nižších emisí i spotřeby disponuje také systémem start-stop, ten je nově dodáván ke všem motorům a výbavám Dusteru. Kombinovaná spotřeba inovované jednašestky SCe je 6,4 litru na 100 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?