Audi už dávno vyrábí ostrý kombík, BMW stále váhá. Změní se to?
Audi RS4 jezdí po silnicích už mnoho let, a BMW stále bez odpovědi. Mercedes-Benz nabízí třídu C ve verzi AMG jako sedan i jako kombi, to stále není dost, aby i BMW nabídlo svým zákazníkům, kteří nyní hledají ostrý kombík jinde, svou kombi alternativu k M3.
BMW se ke kombíku ve verzi M3 vyjádřilo při rozhovoru s novináři od Autovisie. Šéf vývoje modelů M, Carsten Pries řekl, že vývoj M3 kombi by byl tak drahý, že by se na západoevropském trhu (kde by byl největší zájem) ani nevyplatil.
Proto si nemáme dělat naděje, že by M3 kombi, nyní ani v budoucnosti, vstoupilo na světový trh. Naznačil však, že v případě většího M5, by se o verzi kombi mohlo uvažovat. Nejdříve však s novou generací, která dorazí za dva roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.