Závodní verze GT bude představena již na letošním Le Mans 24.
Server Motorsport.com přináší exkluzivní informace o současné vlajkové lodi automobilky Ford. Již delší dobu se mluvilo o testech nové závodní verze supersportu GT. Již v sobotu 16. května na ontarijském závodním okruhu proběhlo testování prototypu vozu. Další shakedown test proběhl následující středu.
Předpokládá se, že stejný vůz bude oficiálně představen příští měsíc na proslulém vytrvalostním závodu 24 Le Mans.
Očekává se, že závodní verze GT bude poháněna stejným motorem V6 Rash-Yates Eco-Boost turbo s objemem 3,5 litru, který byl použit v prototypu Raily Scott Daytona, jenž letos zvítězil v závodě Daytona 24. Tento motor bude připojen na nově navrženou převodovku a bude pohánět zadní kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.