Britská média oznámila, že kromě speciální terénní verze Discovery přijde časem i výhradně offroadové provedení příštího Defenderu.
Na začátku tohoto měsíce jsme slyšeli o tom, že divize Jaguar Land Rover Special Operations chystá dle slov generálního ředitele Johna Edwardse pravověrnou offroad verzi modelu Discovery. Nyní však byla zpráva doplněna o novou informaci týkající se nástupce populárního Defenderu.
Klasická "luxusní" verze přijde na trh někdy příští rok, zatímco offroadové provedení s přízviskem SVX přijde na plochy autosalonů o 12 až 18 měsíců později. Zatím není přesně specifikováno, jakými změnami se výhradní drsné provedení SVX bude vyznačovat, ale podle zákulisních informací mají oba modely v terénu doslova kralovat.
Výhradně teréní verzi bychom měli poznat podle vyšší světlé výšky a různé kombinaci kol a rozměrů pneumatik. K tomu se přidají i další asistenční systémy, které budou mít jen offroadové verze.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?