Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz k oslavě stého výročí založení Maserati. Design z roku 1957 a V8 pod kapotou. Tomu se říká pořádný narozeninový dárek.
V prosinci 2014 oslavila slavná italská automobilka s trojzubcem ve znaku své jubilejní sté narozeniny. To už je pořádný důvod k oslavě, a proto nyní přichází další slavný pojem z Itálie s narozeninovým dárkem. Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz Maserati Mostro Zagato Coupé.
Toto monstrum po designové stránce navazuje na ikonické Maserati 450S Coupé Zagato, které v roce 1957 reprezentovalo značku na slavném závodu 24 Le Mans.
Pod svou dlouho kapotou Mostro ukrývá motor, který byl vyvinut ve spolupráci s Ferrari, o objemu 4,2 litrů s osmi válci seřazenými do V. V útrobách karbonového monocellu nalezneme šestirychlostní, manuální převodovku. Ta posílá výkon samozřejmě na zadní 19“ kola.
Výkon ani technika ovšem u tohoto vozu není to nejpodstatnější. To, co je důležité je již zmíněný retro design. Při pohledu na vůz z jakéhokoli úhlu, jsem naprosto okouzlen čistotou jeho linií, ohromně dlouhou kapotou a kombinací dnes už přežitých zaoblených tvarů s moderními prvky, jako jsou například vyklápěcí dveře nebo masivní zadní křídlo. Uvědomuji si, že design je silně subjektivní, ale sám za sebe dávám Mostru po designové stránce 6 hvězdiček z pěti.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?