Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz k oslavě stého výročí založení Maserati. Design z roku 1957 a V8 pod kapotou. Tomu se říká pořádný narozeninový dárek.
V prosinci 2014 oslavila slavná italská automobilka s trojzubcem ve znaku své jubilejní sté narozeniny. To už je pořádný důvod k oslavě, a proto nyní přichází další slavný pojem z Itálie s narozeninovým dárkem. Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz Maserati Mostro Zagato Coupé.
Toto monstrum po designové stránce navazuje na ikonické Maserati 450S Coupé Zagato, které v roce 1957 reprezentovalo značku na slavném závodu 24 Le Mans.
Pod svou dlouho kapotou Mostro ukrývá motor, který byl vyvinut ve spolupráci s Ferrari, o objemu 4,2 litrů s osmi válci seřazenými do V. V útrobách karbonového monocellu nalezneme šestirychlostní, manuální převodovku. Ta posílá výkon samozřejmě na zadní 19“ kola.
Výkon ani technika ovšem u tohoto vozu není to nejpodstatnější. To, co je důležité je již zmíněný retro design. Při pohledu na vůz z jakéhokoli úhlu, jsem naprosto okouzlen čistotou jeho linií, ohromně dlouhou kapotou a kombinací dnes už přežitých zaoblených tvarů s moderními prvky, jako jsou například vyklápěcí dveře nebo masivní zadní křídlo. Uvědomuji si, že design je silně subjektivní, ale sám za sebe dávám Mostru po designové stránce 6 hvězdiček z pěti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?