Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz k oslavě stého výročí založení Maserati. Design z roku 1957 a V8 pod kapotou. Tomu se říká pořádný narozeninový dárek.
V prosinci 2014 oslavila slavná italská automobilka s trojzubcem ve znaku své jubilejní sté narozeniny. To už je pořádný důvod k oslavě, a proto nyní přichází další slavný pojem z Itálie s narozeninovým dárkem. Karosárna Zagato včera oficiálně představila vůz Maserati Mostro Zagato Coupé.
Toto monstrum po designové stránce navazuje na ikonické Maserati 450S Coupé Zagato, které v roce 1957 reprezentovalo značku na slavném závodu 24 Le Mans.
Pod svou dlouho kapotou Mostro ukrývá motor, který byl vyvinut ve spolupráci s Ferrari, o objemu 4,2 litrů s osmi válci seřazenými do V. V útrobách karbonového monocellu nalezneme šestirychlostní, manuální převodovku. Ta posílá výkon samozřejmě na zadní 19“ kola.
Výkon ani technika ovšem u tohoto vozu není to nejpodstatnější. To, co je důležité je již zmíněný retro design. Při pohledu na vůz z jakéhokoli úhlu, jsem naprosto okouzlen čistotou jeho linií, ohromně dlouhou kapotou a kombinací dnes už přežitých zaoblených tvarů s moderními prvky, jako jsou například vyklápěcí dveře nebo masivní zadní křídlo. Uvědomuji si, že design je silně subjektivní, ale sám za sebe dávám Mostru po designové stránce 6 hvězdiček z pěti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.