Bavorské BMW přichází s novou limitovanou edicí čtyřkové série. Nese označení ZHP, má výkon 335 koní a je jen pouhých 100 exemplářů.
ZHP Performance package byl název příplatkové výbavy užívané BMW pro modely E43 trojkové série v USA, mezi lety 2003 a 2006. Tato výbava v sobě skrývala doplňky od BMW M, také vyšší výkon a silnější brzdy. Vkusně tedy zkombinovala sériovou výbavu s tou prémiovou ze série M.
BMW si nyní připomíná tento slavný balík a hodlá vytvořit limitovanou edici, která bude čítat rovných 100 vozidel s označením BMW 435i ZHP Coupe Edition 2016. Vůz tedy vychází z nejsilnějšího modelu řady 4. Rozezná je od sebe i naprostý lajk. Verze ZHP je totiž doplněna o tak zvaný M Performance aerodynamics package. Ten v sobě zahrnuje přední splitter, nenápadný zadní spoiler a zadní difuzor. Zmíněné aerodynamické prvky jsou vyrobeny z karbonu a na barvě Alpnie white jsou patrné hned při prvním pohledu.
Vylepšení aerodynamické stránky ovšem nejsou jediné změny, které s sebou balík ZHP přináší. BWM si také pohrálo s diferenciálem podvozkem. Ten stojí na osmnácti palcových hliníkových kolech. Vůz je také osazen brzdami z divize M. Další změny se udály pod kapotou. Mnichovští inženýři vyladili software motoru a opět si vypůjčili několik dílů z „emka“. Výsledkem je nárůst o 35 koní oproti sériovému vozu. A díky tomu je vůz nyní rychlejší z nuly na sto o celé 2 desetiny, než standardní 435i Coupe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?