Nový Touareg bude lehčí, výkonnější a doufejme i pohlednější.
Třetí generace Volkswagenu Touaregu je blíže, než se zdá. Navzdory tomu, že letos prošel facelift stávající generace, se nového Touaregu dočkáme už za dva roky. Přinášíme první informace včetně náznaku, jakým směrem v oblasti designu by se Touareg mohl posunout.
Sdílení dílů i platforem trojice velkých koncernových SUV, Audi Q7 Porsche Cayenne a VW Touaregu je stále aktuální. Tato trojice se vyrábí v sousedním Slovensku a v současné době je mezi nimi nejmodernější Audi Q7. To má nejnovější platformu MLB Evo, kterou bude disponovat i nový Touareg.
Ta přinese výrazné snížení hmotnosti. Například u Q7 to bylo přes 300 kg. Podobný pokles váhy můžeme očekávat i u Touaregu. Spolu s Q7 bude kromě modulární platformy sdílet i paletu motorů. Zřejmě včetně pluq-in hybridní verze, a to obě varianty, tedy benzinovo-elektrickou a dieselovo-elektrickou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?