Španělský výrobce se tak stane dalším, který nabídne naftovou ostrou verzi u svého nejrychlejšího modelu.
Tím je samozřejmě Leon Cupra a v rozhovoru pro magazín Autocar na autosalonu v Barceloně o všem promluvil předseda značky, pan Jürgen Stackmann. Ten k celé věci řekl, že Cupra by se časem mohla dočkat i naftové pohonné jednotky.
Plánovaný Leon Cupra TDI by mohl získat bi-turbo 2,0-litrový 4-válec TDI z nejnovější generace modelu Passat. Konkrétně u něj dodává 240 koní a 500 Nm točivého momentu. V související zprávě se hovoří i o Ibize Cupra, která obdrží novou 6-stupňovou manuální převodovku.
Pokud půjde vše podle plánu, na trhu se objeví další nováček ve sportovní hávu s nápisem TDI. V současné době lze mít koncernového bratra Volkswagen Golf GTD a nebo Škodu Octavia RS TDI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.