Porsche vyvinulo nový závodní vůz pro světový šampionát vozů třídy GT3. Ten vychází ze sériového vozu 911 GT3 RS. Slibuje výkon 500 koní a velice nízkou hmotnost.
Na základě oblíbeného modelu Porsche 911 GT3 RS vznikl ve Stuttgardských dílnách nový závodní speciál 911 GT3 R. Ten je určen pro světovou závodní sérii GT3.
Vůz se pyšní kompletně přepracovanou aerodynamikou oproti předešlé verzi. Proměnou prošlo také zavěšení kol. Karoserie je nyní takřka celá vyrobena z uhlíkového vlákna. Což společně s polykarbonátovými okny napomáhá značné redukci hmotnosti. Výrobce uvádí, že vůz váží 1 220 kg a to včetně plné bezpečností nádrže, která má objem 120 l. To je o rovných 12 litrů více než v případě předchozí generace.
Okruhovou 911 pohání vodou chlazený řadový šestiválec s objemem 4 litry a výkonem atakujícím hranici 500 koní. Tento výkon je distribuován pomocí nové, šestistupňové převodovky.
Pokud byste zatoužili po tomto okruhovém speciálu, můžete si ho již nyní objednat přímo u Porsche za cenu přesahující 11 500 000 korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.