Porsche vyvinulo nový závodní vůz pro světový šampionát vozů třídy GT3. Ten vychází ze sériového vozu 911 GT3 RS. Slibuje výkon 500 koní a velice nízkou hmotnost.
Na základě oblíbeného modelu Porsche 911 GT3 RS vznikl ve Stuttgardských dílnách nový závodní speciál 911 GT3 R. Ten je určen pro světovou závodní sérii GT3.
Vůz se pyšní kompletně přepracovanou aerodynamikou oproti předešlé verzi. Proměnou prošlo také zavěšení kol. Karoserie je nyní takřka celá vyrobena z uhlíkového vlákna. Což společně s polykarbonátovými okny napomáhá značné redukci hmotnosti. Výrobce uvádí, že vůz váží 1 220 kg a to včetně plné bezpečností nádrže, která má objem 120 l. To je o rovných 12 litrů více než v případě předchozí generace.
Okruhovou 911 pohání vodou chlazený řadový šestiválec s objemem 4 litry a výkonem atakujícím hranici 500 koní. Tento výkon je distribuován pomocí nové, šestistupňové převodovky.
Pokud byste zatoužili po tomto okruhovém speciálu, můžete si ho již nyní objednat přímo u Porsche za cenu přesahující 11 500 000 korun.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.