Britský výrobce luxusních vozů Rolls Royce potvrdil, že v roce 2016 se můžeme těšit na příchod nového modelu. Ten bude vycházet z vozu Wraith. Bude se ovšem jednat o kabriolet a ponese jméno Dawn.
Včera v Los Angeles bylo oficiálně potvrzeno, že se rodina luxusních vozů Rolls Royce rozroste o dalšího člena. Má se jednat o kabriolet, neboli verzi drophead (takto výrobce označuje vozy bez pevné střechy). Novinka se ovšem nebude nazývat Wraith Drophead, ale jednoše Dawn. Toto jméno navazuje na slavný vůz vyráběný mezi lety 1949 – 1955. Dawn bude přímo vycházet z kupé Wraith. Bude využit stejný podvozek a i stejný motor jako v případě Wraithu. Čili velká, dvojitě přeplňovaná „védvanáctka“ o objemu 6,6 litru s výkonem 624 koní.Během testování sice automobilka využívala vůz s pevnou střechou, produkční verze bude ale vybavena střechou látkovou. Ta samozřejmě bude poháněna elektronicky. Je asi nad slunce jasnější, že se opět budeme moci těšit na přepych a luxus Rolls Roycu. Na trh by se Dawn měl dostat v první čtvrtině příštího roku. A to s cenovkou okolo 250 000 liber. V přepotu na českou měnu je to zhruba 9 500 000 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.