Příští generace manažerského sedanu BMW řady 5 dnes byla prakticky představena zahraničním serverem Top Speed.
Na základě již dříve zveřejněných špionážních fotografiích se povedlo vytvořit výslednou podobu, která nemá k té finální zas tak daleko. Stylový vůz s evolučním designem s lehce přepracovanou přední maskou dostal krátký zadní převis a zcela novou platformu.
Nová "pětka" přijde v roce 2017 a bude založena na stejné platformě jako příští generace BMW 7. řady. I díky tomu dojde ke snížení na váze o 100 kg a pod kapotu instalovat nový 1,5-litrový turbo motor.
Předchozí špionážní fotografie odhalily, že BMW vyvíjí také plug-in hybridní verzi, která využije hardware ze současné X5 xDrive40e. V případě, že hybridní systém zůstane beze změn, dostane sedan kombinovaný výkon 313 koní a točivý moment 450 Nm. U vrcholné verze M5 se pro změnu očekává benzínový twin-turbo motor V8 s objemem 4,4 litru a výkonem 626 koní.
BMW 5. řady půjde do prodeje v červnu 2017 a hned krátce potom bude následovat i rodinná verze Touring.
foto: TopSpeed
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?