Nová zpráva ze Škodovky prozrazuje, že ještě letos se dočkáme premiéry prvního velkého SUV pro sedm lidí.
Škoda představí své sedmimístné SUV na konci tohoto roku, pravděpodobně na nějaké speciální akci pořádané přímo v České republice. Vůz zatím nemá oficiálně potvrzené jméno, spekuluje se o jmenovkách Polar nebo Snowman, tak či tak dostane podvozkovou platformu MQB B a bude se jednat o 4,6 metru dlouhý vůz.
Ve standardu nabídně pět míst k sezení, za příplatek ale budete mít možnost přikoupit další dvě zadní sedadla. Automobil nabídne v nižších verzích pohon předních kol, zatímco ty dražší dostanou jak silnější motory, tak i pohon všech kol.
První velké SUV od Škody Auto bude údajně poskytovat prvotřídní prostor, bohatou výbavu, plnohodnotné rezervní kolo, tažné zařízení a u provedení s náhonem na všechna kola i výjiměčné dovednosti v terénu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.