A je to tady, všichni kdo se těšili na nový Volkswagen T6, tak se dnes konečně dočkali.
Při pohledu na nového zástupce užitkových vozů jsou okamžitě rozeznatelné změny. Mezi ně se řadí nová maska chladiče, úhlové diodové světlomety a větší otvory pro přístup vzduchu. Vzadu se pro změnu usadily zaoblené podběhy kol, rovné linie a nové zadní výklopné dveře s integrovaným spoilerem.
Větší změny se vyskytují v kabině, protože T6 se může pochlubit vyšší kvalitou materiálů a lepším designem. Nová je palubní deska, kovové akcenty, vylepšený infotainment systém s displejem o uhlopříčce 6,33 palce. Ve výbavě nechybí dotykové senzory, které detekují, když řidič nebo spolujezdec hýbnou rukou v blízkosti dotykové obrazovky, takže je možné automaticky přepínat z režimu zobrazení na režim vstupu.
O pohon se bude starat nová paleta motorů 2.0 TDI, které byly speciálně navrženy pro dlouhou životnost a odolnost. Budou mít výkon 84, 102, 150 a 204 koní, ale model může být také vybaven 2,0-litrovým čtyřválcovým benzinovým motorem o výkonu 150 a 204 koní.
Pro náročné uživatele si nový Volkswagen T6 připravil adaptivní tempomat, nastavitelné tlumiče a systém nouzového brzdění. Zákazníci si mohou také objednat Light Assist systém, který automaticky ztlumí dálková světla, když jsou detekováni další účastníci silničního provozu.
Na oslavu zahájení nového modelu, bude Volkswagen nabízet limitovanou edici s názvem "Generation Six". Ta je založena na verzi Multivan Comfortline a do vínku dostane LED světlomety, tónovaná boční okna a chromované lišty. Speciální vydání se může pochlubit také dvoubarevnými sedadly z Alcantary, kůží potaženým volantem a klimatizací Climatronic.
Volkswagen T6 bude k dispozici na objednávku už "během několika příštích dnů" a jeho cena začíná v Německu na 23,035 Eurech.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?