A je to tady, všichni kdo se těšili na nový Volkswagen T6, tak se dnes konečně dočkali.
Při pohledu na nového zástupce užitkových vozů jsou okamžitě rozeznatelné změny. Mezi ně se řadí nová maska chladiče, úhlové diodové světlomety a větší otvory pro přístup vzduchu. Vzadu se pro změnu usadily zaoblené podběhy kol, rovné linie a nové zadní výklopné dveře s integrovaným spoilerem.
Větší změny se vyskytují v kabině, protože T6 se může pochlubit vyšší kvalitou materiálů a lepším designem. Nová je palubní deska, kovové akcenty, vylepšený infotainment systém s displejem o uhlopříčce 6,33 palce. Ve výbavě nechybí dotykové senzory, které detekují, když řidič nebo spolujezdec hýbnou rukou v blízkosti dotykové obrazovky, takže je možné automaticky přepínat z režimu zobrazení na režim vstupu.
O pohon se bude starat nová paleta motorů 2.0 TDI, které byly speciálně navrženy pro dlouhou životnost a odolnost. Budou mít výkon 84, 102, 150 a 204 koní, ale model může být také vybaven 2,0-litrovým čtyřválcovým benzinovým motorem o výkonu 150 a 204 koní.
Pro náročné uživatele si nový Volkswagen T6 připravil adaptivní tempomat, nastavitelné tlumiče a systém nouzového brzdění. Zákazníci si mohou také objednat Light Assist systém, který automaticky ztlumí dálková světla, když jsou detekováni další účastníci silničního provozu.
Na oslavu zahájení nového modelu, bude Volkswagen nabízet limitovanou edici s názvem "Generation Six". Ta je založena na verzi Multivan Comfortline a do vínku dostane LED světlomety, tónovaná boční okna a chromované lišty. Speciální vydání se může pochlubit také dvoubarevnými sedadly z Alcantary, kůží potaženým volantem a klimatizací Climatronic.
Volkswagen T6 bude k dispozici na objednávku už "během několika příštích dnů" a jeho cena začíná v Německu na 23,035 Eurech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.