A je to tady, všichni kdo se těšili na nový Volkswagen T6, tak se dnes konečně dočkali.
Při pohledu na nového zástupce užitkových vozů jsou okamžitě rozeznatelné změny. Mezi ně se řadí nová maska chladiče, úhlové diodové světlomety a větší otvory pro přístup vzduchu. Vzadu se pro změnu usadily zaoblené podběhy kol, rovné linie a nové zadní výklopné dveře s integrovaným spoilerem.
Větší změny se vyskytují v kabině, protože T6 se může pochlubit vyšší kvalitou materiálů a lepším designem. Nová je palubní deska, kovové akcenty, vylepšený infotainment systém s displejem o uhlopříčce 6,33 palce. Ve výbavě nechybí dotykové senzory, které detekují, když řidič nebo spolujezdec hýbnou rukou v blízkosti dotykové obrazovky, takže je možné automaticky přepínat z režimu zobrazení na režim vstupu.
O pohon se bude starat nová paleta motorů 2.0 TDI, které byly speciálně navrženy pro dlouhou životnost a odolnost. Budou mít výkon 84, 102, 150 a 204 koní, ale model může být také vybaven 2,0-litrovým čtyřválcovým benzinovým motorem o výkonu 150 a 204 koní.
Pro náročné uživatele si nový Volkswagen T6 připravil adaptivní tempomat, nastavitelné tlumiče a systém nouzového brzdění. Zákazníci si mohou také objednat Light Assist systém, který automaticky ztlumí dálková světla, když jsou detekováni další účastníci silničního provozu.
Na oslavu zahájení nového modelu, bude Volkswagen nabízet limitovanou edici s názvem "Generation Six". Ta je založena na verzi Multivan Comfortline a do vínku dostane LED světlomety, tónovaná boční okna a chromované lišty. Speciální vydání se může pochlubit také dvoubarevnými sedadly z Alcantary, kůží potaženým volantem a klimatizací Climatronic.
Volkswagen T6 bude k dispozici na objednávku už "během několika příštích dnů" a jeho cena začíná v Německu na 23,035 Eurech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.