Na začátku letošního roku běželi na internetu informace o tom, že se chystá uvedení luxusní verze nové generace Volva XC90.
To dostalo přízvisko Excellence a zvenku vypadá prakticky totožně jako obyčejná druhá generace. Při bližším ohledání ale zjistíte, že vůz dostal speciální chromované lišty na B a C sloupcích a pětimístný interiér je minulostí. Místo něj je zde konfigurace 2+2, takže posádku vzadu budou hýčkat dvě samostatná sedadla s masážní a ventilační funkcí.
Ti, kteří se posadí na zadní sedadla, mohou těžit z většího místa pro nohy a nabídne se jim dotykový displej pro ovládání mnoha palubních funkcí. Volvo XC90 Excellence také přichází se skládacími stolky, vyhřívanými a chlazenými držáky na pití, ledničkou a dokonce i ručně vyráběným křišťálovým sklem.
Volvo nainstalovalo zvukovou izolaci a speciální tiché pneumatiky Pirelli, aby bylo v kabině takové ticho, jak jen je to možné. XC90 Excellence nabídne i bohatou základní výbavu, ve které nechybí 19 reproduktory Bowers & Wilkins, LED osvětlení a nebo spousta kůže.
Vysoce luxusní XC90 bude mít svoji veřejnou premiéru na výstavě Auto Shanghai 2015 příští týden v Číně. Volvo ho pak následně pošle do prodeje na vybrané trhy v průběhu tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?