Na začátku letošního roku běželi na internetu informace o tom, že se chystá uvedení luxusní verze nové generace Volva XC90.
To dostalo přízvisko Excellence a zvenku vypadá prakticky totožně jako obyčejná druhá generace. Při bližším ohledání ale zjistíte, že vůz dostal speciální chromované lišty na B a C sloupcích a pětimístný interiér je minulostí. Místo něj je zde konfigurace 2+2, takže posádku vzadu budou hýčkat dvě samostatná sedadla s masážní a ventilační funkcí.
Ti, kteří se posadí na zadní sedadla, mohou těžit z většího místa pro nohy a nabídne se jim dotykový displej pro ovládání mnoha palubních funkcí. Volvo XC90 Excellence také přichází se skládacími stolky, vyhřívanými a chlazenými držáky na pití, ledničkou a dokonce i ručně vyráběným křišťálovým sklem.
Volvo nainstalovalo zvukovou izolaci a speciální tiché pneumatiky Pirelli, aby bylo v kabině takové ticho, jak jen je to možné. XC90 Excellence nabídne i bohatou základní výbavu, ve které nechybí 19 reproduktory Bowers & Wilkins, LED osvětlení a nebo spousta kůže.
Vysoce luxusní XC90 bude mít svoji veřejnou premiéru na výstavě Auto Shanghai 2015 příští týden v Číně. Volvo ho pak následně pošle do prodeje na vybrané trhy v průběhu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.