Na začátku letošního roku běželi na internetu informace o tom, že se chystá uvedení luxusní verze nové generace Volva XC90.
To dostalo přízvisko Excellence a zvenku vypadá prakticky totožně jako obyčejná druhá generace. Při bližším ohledání ale zjistíte, že vůz dostal speciální chromované lišty na B a C sloupcích a pětimístný interiér je minulostí. Místo něj je zde konfigurace 2+2, takže posádku vzadu budou hýčkat dvě samostatná sedadla s masážní a ventilační funkcí.
Ti, kteří se posadí na zadní sedadla, mohou těžit z většího místa pro nohy a nabídne se jim dotykový displej pro ovládání mnoha palubních funkcí. Volvo XC90 Excellence také přichází se skládacími stolky, vyhřívanými a chlazenými držáky na pití, ledničkou a dokonce i ručně vyráběným křišťálovým sklem.
Volvo nainstalovalo zvukovou izolaci a speciální tiché pneumatiky Pirelli, aby bylo v kabině takové ticho, jak jen je to možné. XC90 Excellence nabídne i bohatou základní výbavu, ve které nechybí 19 reproduktory Bowers & Wilkins, LED osvětlení a nebo spousta kůže.
Vysoce luxusní XC90 bude mít svoji veřejnou premiéru na výstavě Auto Shanghai 2015 příští týden v Číně. Volvo ho pak následně pošle do prodeje na vybrané trhy v průběhu tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.