Dnes má velký den společnost Opel, protože ukázala novou verzi malého Adama s přízviskem Rocks S.
Ten byl uveden dnes těsně před světovou premiéru na mezinárodním autosalonu v Amsterdamu příští týden. Loni v říjnu jsme na autosalonu v Paříži mohli vidět ostrou verzi Adam S a teď přišel čas na příchod jeho drsnějšího sourozence. Opel Adam Rocks S je roztomilý drobný crossover se čtyřválcovým 1,4-litrovým přeplňovaným benzínovým motorem ECOTEC o výkonu 150 koní a 220 Nm točivého momentu.
Díky tomu potřebuje malý drsňák 8,5 sekundy ze zrychlení z 0-100 km / h a zastaví se v rozletu až na metě 210 km / h. Motor posílá výkon na přední kola prostřednictvím krátkce poskládané 6-stupňové manuální převodovce, která umožňuje Adamu Rocks S zrychlit z 80 km / h na 120 km / h na pátý rychlostní stupeň za 7,9 sekundy.
Opel dále o novém Adamovi tvrdí, že spotřebuje pouhých 5,9 l / 100 km a vypustí na každém kilometru jen 139 gramů emisí CO2. Ve srovnání se standardním Adamem Rocks, je verze S o 15mm nižší a těží z posíleného brzdového systému a možnosti vypnutí stabilizace. Vůz se bude dodávat standardně s elektricky ovládanou plátěnou střechou v 5 odstínech a karoserie nabízí hned 11 možných barev.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?