Dnes má velký den společnost Opel, protože ukázala novou verzi malého Adama s přízviskem Rocks S.
Ten byl uveden dnes těsně před světovou premiéru na mezinárodním autosalonu v Amsterdamu příští týden. Loni v říjnu jsme na autosalonu v Paříži mohli vidět ostrou verzi Adam S a teď přišel čas na příchod jeho drsnějšího sourozence. Opel Adam Rocks S je roztomilý drobný crossover se čtyřválcovým 1,4-litrovým přeplňovaným benzínovým motorem ECOTEC o výkonu 150 koní a 220 Nm točivého momentu.
Díky tomu potřebuje malý drsňák 8,5 sekundy ze zrychlení z 0-100 km / h a zastaví se v rozletu až na metě 210 km / h. Motor posílá výkon na přední kola prostřednictvím krátkce poskládané 6-stupňové manuální převodovce, která umožňuje Adamu Rocks S zrychlit z 80 km / h na 120 km / h na pátý rychlostní stupeň za 7,9 sekundy.
Opel dále o novém Adamovi tvrdí, že spotřebuje pouhých 5,9 l / 100 km a vypustí na každém kilometru jen 139 gramů emisí CO2. Ve srovnání se standardním Adamem Rocks, je verze S o 15mm nižší a těží z posíleného brzdového systému a možnosti vypnutí stabilizace. Vůz se bude dodávat standardně s elektricky ovládanou plátěnou střechou v 5 odstínech a karoserie nabízí hned 11 možných barev.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.