Globální ředitel značky Jaguar Steven de Ploey koncem týdne prozradil další podstatné informace o prvním SUV značky.
To dostane jmenovku F-Pace a bude oficiálně představeno na frankfurtském autosalonu v září. Britská značka v současné době dokončuje práce na prvním crossoveru v historii značky, který bude komerčně nazván jako "F-Pace" . Již několikrát jsme mohli vidět jeho testovací mulu a dokonce i oficiální teaser zadní části.
První SUV Jaguar je v podstatě produkční verzí konceptu C-X17, jenž se představil v září roku 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Současně s tím využije i podstatnou část kompentů z modelů XE a XF, o nichž si vypůjčí i podvozkovou platformu. Co se týče pohonu, pod kapotou očekávejme zážehové a vznětové čtyřválce INGENIUM a časem přijde i verze F-Pace S.
Ta nabídne přeplňovaný 3,0-litrový motor V6 s výkonem 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Hodně pravděpodobná je i verze SVR s přeplňovaným motorem V8 o objemu 5,0 litru s výkonem 550 koní a točivém momentu 680 Nm.
V neposlední řadě se hovoří i o plně elektrickém derivátu s maximálním dojezdem okolo 480 km. Elektrifikovaný F-Pace přijde v roce 2018 a očekává se, že bude sdílet technologii z chystaného hybridního Range Roveru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.