Globální ředitel značky Jaguar Steven de Ploey koncem týdne prozradil další podstatné informace o prvním SUV značky.
To dostane jmenovku F-Pace a bude oficiálně představeno na frankfurtském autosalonu v září. Britská značka v současné době dokončuje práce na prvním crossoveru v historii značky, který bude komerčně nazván jako "F-Pace" . Již několikrát jsme mohli vidět jeho testovací mulu a dokonce i oficiální teaser zadní části.
První SUV Jaguar je v podstatě produkční verzí konceptu C-X17, jenž se představil v září roku 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Současně s tím využije i podstatnou část kompentů z modelů XE a XF, o nichž si vypůjčí i podvozkovou platformu. Co se týče pohonu, pod kapotou očekávejme zážehové a vznětové čtyřválce INGENIUM a časem přijde i verze F-Pace S.
Ta nabídne přeplňovaný 3,0-litrový motor V6 s výkonem 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Hodně pravděpodobná je i verze SVR s přeplňovaným motorem V8 o objemu 5,0 litru s výkonem 550 koní a točivém momentu 680 Nm.
V neposlední řadě se hovoří i o plně elektrickém derivátu s maximálním dojezdem okolo 480 km. Elektrifikovaný F-Pace přijde v roce 2018 a očekává se, že bude sdílet technologii z chystaného hybridního Range Roveru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?