Globální ředitel značky Jaguar Steven de Ploey koncem týdne prozradil další podstatné informace o prvním SUV značky.
To dostane jmenovku F-Pace a bude oficiálně představeno na frankfurtském autosalonu v září. Britská značka v současné době dokončuje práce na prvním crossoveru v historii značky, který bude komerčně nazván jako "F-Pace" . Již několikrát jsme mohli vidět jeho testovací mulu a dokonce i oficiální teaser zadní části.
První SUV Jaguar je v podstatě produkční verzí konceptu C-X17, jenž se představil v září roku 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Současně s tím využije i podstatnou část kompentů z modelů XE a XF, o nichž si vypůjčí i podvozkovou platformu. Co se týče pohonu, pod kapotou očekávejme zážehové a vznětové čtyřválce INGENIUM a časem přijde i verze F-Pace S.
Ta nabídne přeplňovaný 3,0-litrový motor V6 s výkonem 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Hodně pravděpodobná je i verze SVR s přeplňovaným motorem V8 o objemu 5,0 litru s výkonem 550 koní a točivém momentu 680 Nm.
V neposlední řadě se hovoří i o plně elektrickém derivátu s maximálním dojezdem okolo 480 km. Elektrifikovaný F-Pace přijde v roce 2018 a očekává se, že bude sdílet technologii z chystaného hybridního Range Roveru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.