Jeden z největších tuningových úpravců Fiatů 500 právě představil nejultimátnější pětistovku co kdy vyrobil.
Celou úpravu nazval Pogea Racing. Ten obsahuje, kromě nového bodykitu i zvýšení výkonu či snížení hmotnosti. Konkrétně se podařilo ušetřit 71 kilogramů. Především díky značnému využití karbonu. Spousta dílů byla vyměněna za lehčí z uhlíkových vláken. Také z 500 zmizely zadní sedadla, nebo se použily lehčí disky OZ.
Největší práci však odvedli v oblasti motoru. Známou přeplňovanou 1,4, která standartně u Abartha dodává něco kolem 160 koní se dočkala výrazných změn. Ty mají neuvěřitelný výsledek. Výkon 332 koní (244 kW) a točivý moment 411 Nm.
To znamená, že 500 vystřelí z nuly na 100 km/h během 5,1 sekundy a maximálně umí jet 262 km/h. Musím tedy uznat, že jet takto rychle s malou 500 chce už hodně odvahy.
Kompletní úprava přijde na v přepočtu 350 000 Kč, a konkrétně ten kus, co můžete vidět na fotkách stojí v přepočtu 1 220 000 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.