Jeden z největších tuningových úpravců Fiatů 500 právě představil nejultimátnější pětistovku co kdy vyrobil.
Celou úpravu nazval Pogea Racing. Ten obsahuje, kromě nového bodykitu i zvýšení výkonu či snížení hmotnosti. Konkrétně se podařilo ušetřit 71 kilogramů. Především díky značnému využití karbonu. Spousta dílů byla vyměněna za lehčí z uhlíkových vláken. Také z 500 zmizely zadní sedadla, nebo se použily lehčí disky OZ.
Největší práci však odvedli v oblasti motoru. Známou přeplňovanou 1,4, která standartně u Abartha dodává něco kolem 160 koní se dočkala výrazných změn. Ty mají neuvěřitelný výsledek. Výkon 332 koní (244 kW) a točivý moment 411 Nm.
To znamená, že 500 vystřelí z nuly na 100 km/h během 5,1 sekundy a maximálně umí jet 262 km/h. Musím tedy uznat, že jet takto rychle s malou 500 chce už hodně odvahy.
Kompletní úprava přijde na v přepočtu 350 000 Kč, a konkrétně ten kus, co můžete vidět na fotkách stojí v přepočtu 1 220 000 Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?