Automobilka Opel s novými verzemi současné Corsy nezahálí a proto dnes představila Corsu 1.4 LPG.
Nová Corsa LPG má výkon 90 koní, které pocházejí z 1,4-litrového benzínového motoru. Ten je spojen s 5-stupňovou manuální převodovkou a potřebuje v průměru 6,9 litru na 100 km a vypustí emise CO2 113 g / km. Německý výrobce říká, že náklady na pohonné hmoty se sníží o téměř 50 procent ve srovnání s verzemi na pouhý benzín.
Opel také vysvětluje, že Corsa LPG je již přímo z továrny připravena k provozu na bi-paliva. Řidič může přepínat mezi pohonem na LPG a benzín jediným stiskem tlačítka, které řídí nově vyvinutý modul. Vůz dokonce slibuje kombinovaný dojezd až 1200 km a jednotlivé ukazetele stavu plynu a benzínu. Uvidíme tedy, za kolik jí výrobce nasadí na trh, cena totiž doposud oznámena nebyla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.