Nová edice 500 ještě důrazněji odkazuje svůj prapůvodní vzor. Tedy Fiat 500 z roku 1957.
Přesto, že v současné chvíli všichni vzhlížejí k novému crossoveru 500X, zaslouží si tato edice jistou dávku pozornosti. Však je to nejpovedenější odkaz ke kořenům. A jen díky staré 500 můžeme nyní vídat roztomilé drobečky v ulicích.
Základní cena není vyloženě lidová. Nejméně si připravte 389 900 Kč. Za tyto peníze dostanete základní atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 51 kW. Pokud chcete úspornější a svižnější ježdění, připravte si 45 tisíc korun navíc a zvolte motor 0,9 TwinAir s výkonem 77 kW.
Od ostatních 500 se edice Vintage 57 odlišuje bíle lakovanou střechou a zrcátky, speciálními chromovanými detaily, 16-ti palcovými koly s bílým chromováním odkazujících na kola ze staré 500.
V interiéru se budete moci uvelebit do dvoubarevných sedaček z kůže. Vrchní část bude z bílé kůže Ivory, zatímco ta spodní z hnědé kůže v tabákově hnědé barvě Poltrona Frau.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?