Nový Ford Mondeo bojuje na trhu s novým Volkswagenem Passat a ostrá verze obou verzí se zatím na trh jen tak nedostane.
Proto se známý maďarský umělec X-Tomi Design rozhodl, že zkusí navrhnout, jak by mohlo vypadat sportovně naladěné Mondeo RS. I když Ford představil současnou generaci Mondea v Evropě už v září roku 2012 na autosalonu v Paříži, trvalo mu víc než dva roky, než se konečně model začal skutečně prodávat.
X-Tomi design se zřejmě nudil a tak se rozhodl změnit obyčejné Mondeo do žhavé podoby s logem RS. Navíc tak trochu odkazuje na předešlé sportovní varianty, jakými byla třeba verze ST 220. Podle nedávné zprávy se Mondea RS opravdu dočkáme, pod jeho kapotou se údajně ocitne šestiválec o objemu 3,5 litru EcoBoost. Ten nabídne výkon 400 koní a prý to bude nářez.
Ford ale s vývojem Mondea RS nespěchá, jeho debut očekávejme až nejdříve za rok. I proto nám X-Tomi ukazuje, na co se vlastně dopředu těšíme. Sedan dostane agresivní body kit, pevné zadní křídlo, duální oválné koncovky výfuku, snížený sportovní podvozek a sportovní kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.