Příští generace modelu Civic přijde s hlavní novou pohonnou jednotkou, kterou se stane přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,5 litru.
S touto zprávou přišel pro magazín Automotive News šéf globálního vývoje automobilky Yoshiharu Yamamoto. Výrobce hodlá nový motor vyrábět v USA a podle kapacity dodavatelů počítá s ročním odbytem 200 000 pohonných jednotek. Nový motor nabídne výrazně nižší spotřebu než současné atmosférické jednotk a přeplňovaná jednotka přijde hned v několika výkonových stupních.
Dle výrobce se budou výkony pohybovat jako u atmosférických motorů o objemu 2,0 až 2,4 litru. Sám Yoshiharu Yamamoto věří, že zákazníci ocení jak nižší spotřebu, tak vyšší výkon a silnější zátah motoru. Například na trhu v USA jsou stále tamní zákazníci zvyklí na atmosférické motory, takže časem vedle přeplňovaného motoru jim nabídne Honda i klasickou atmosférickou jednotku.
Desátá generace Hondy Civic se představí již za rok a se zahájením prodeje se počítá v roce 2017. Příští Civic bude globální produkt postavený na modulární platformě, na které vyjede i nový americký Accord. A když už zmiňujeme Accord, jistě vás neminula zpráva, že evropský Accord letos definitivně končí. Jeho prodeje nejsou uspokojivé a v Evropě není tak oblíbená, jako její konkurence.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.