Příští generace modelu Civic přijde s hlavní novou pohonnou jednotkou, kterou se stane přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,5 litru.
S touto zprávou přišel pro magazín Automotive News šéf globálního vývoje automobilky Yoshiharu Yamamoto. Výrobce hodlá nový motor vyrábět v USA a podle kapacity dodavatelů počítá s ročním odbytem 200 000 pohonných jednotek. Nový motor nabídne výrazně nižší spotřebu než současné atmosférické jednotk a přeplňovaná jednotka přijde hned v několika výkonových stupních.
Dle výrobce se budou výkony pohybovat jako u atmosférických motorů o objemu 2,0 až 2,4 litru. Sám Yoshiharu Yamamoto věří, že zákazníci ocení jak nižší spotřebu, tak vyšší výkon a silnější zátah motoru. Například na trhu v USA jsou stále tamní zákazníci zvyklí na atmosférické motory, takže časem vedle přeplňovaného motoru jim nabídne Honda i klasickou atmosférickou jednotku.
Desátá generace Hondy Civic se představí již za rok a se zahájením prodeje se počítá v roce 2017. Příští Civic bude globální produkt postavený na modulární platformě, na které vyjede i nový americký Accord. A když už zmiňujeme Accord, jistě vás neminula zpráva, že evropský Accord letos definitivně končí. Jeho prodeje nejsou uspokojivé a v Evropě není tak oblíbená, jako její konkurence.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?