Příští generace modelu Civic přijde s hlavní novou pohonnou jednotkou, kterou se stane přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,5 litru.
S touto zprávou přišel pro magazín Automotive News šéf globálního vývoje automobilky Yoshiharu Yamamoto. Výrobce hodlá nový motor vyrábět v USA a podle kapacity dodavatelů počítá s ročním odbytem 200 000 pohonných jednotek. Nový motor nabídne výrazně nižší spotřebu než současné atmosférické jednotk a přeplňovaná jednotka přijde hned v několika výkonových stupních.
Dle výrobce se budou výkony pohybovat jako u atmosférických motorů o objemu 2,0 až 2,4 litru. Sám Yoshiharu Yamamoto věří, že zákazníci ocení jak nižší spotřebu, tak vyšší výkon a silnější zátah motoru. Například na trhu v USA jsou stále tamní zákazníci zvyklí na atmosférické motory, takže časem vedle přeplňovaného motoru jim nabídne Honda i klasickou atmosférickou jednotku.
Desátá generace Hondy Civic se představí již za rok a se zahájením prodeje se počítá v roce 2017. Příští Civic bude globální produkt postavený na modulární platformě, na které vyjede i nový americký Accord. A když už zmiňujeme Accord, jistě vás neminula zpráva, že evropský Accord letos definitivně končí. Jeho prodeje nejsou uspokojivé a v Evropě není tak oblíbená, jako její konkurence.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.