Na internet unikl první snímek zobrazující příští generaci malého sedanu Hyundai Elantra. Zda je to oficiální podoba, není zatím jasné, spekulace ale tomu jasně nahrávají.
Vozidlo na fotografii je kompaktním sedanem, který je svou velikostí mezi sedanem i40 a hatchbackem i30. Hlavním poznávacím znamením je hexagonální mřížka chladiče s chromovanými linkami a taktéž přední ostře řezané světlomety. Výsledná podoba se hodně blíží testovacímu prototypu, jenž byl přistižen na začátku tohoto roku.
Zajímavostí je to, že na trhu v Jižní Koreji se malý sedan prodává pod označením Avantea jeho představení čekejme příští měsíc. Prodeje nové Elantry odstartují v první polovině roku a co mu výrobce instaluje pod kapotu? Hyundai dle současných zpráv hodlá novou Elantru vybavit přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 litru.
Ten již můžeme vídat u faceliftovaného modelu i30. V plánu je prý i hybridní verze, ta ovšem dorazí až přibližně za rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.