Japonská automobilka Mazda začala výrábět čtvrtou generaci roadsteru MX-5, děje se tak v závodě Ujina v Hirošimě.
Nová Mazda MX-5 se představila již v loňském roce, ale prodej modelu bude zahájen v Japonsku až letos v červnu. Následně se model dostane do nabídky dealerů i na zbytku světa.
Čtvrtá generace byla vyvíjena v duchu hesla „Jinba Ittai" a tak se v designu auta kombinuje nadčasovost se vzpomínkami na první generaci MX-5. Současná generace je zas o něco lehčí než předchůdce a i její druhá generace. Díky lehké hmotnosti tak očekávejme velkou zábavu za volantem.
Mazda bude nabízena se dvěma zážehovými motory SkyActiv-G. Menší má objem 1.5 litru a 131 koní, větší dvoulitrový nabídne 160 koní. S oběma motory spolupracuje manuální šestistupňová převodovka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?