Japonská automobilka Mazda začala výrábět čtvrtou generaci roadsteru MX-5, děje se tak v závodě Ujina v Hirošimě.
Nová Mazda MX-5 se představila již v loňském roce, ale prodej modelu bude zahájen v Japonsku až letos v červnu. Následně se model dostane do nabídky dealerů i na zbytku světa.
Čtvrtá generace byla vyvíjena v duchu hesla „Jinba Ittai" a tak se v designu auta kombinuje nadčasovost se vzpomínkami na první generaci MX-5. Současná generace je zas o něco lehčí než předchůdce a i její druhá generace. Díky lehké hmotnosti tak očekávejme velkou zábavu za volantem.
Mazda bude nabízena se dvěma zážehovými motory SkyActiv-G. Menší má objem 1.5 litru a 131 koní, větší dvoulitrový nabídne 160 koní. S oběma motory spolupracuje manuální šestistupňová převodovka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?