Japonská automobilka Mazda začala výrábět čtvrtou generaci roadsteru MX-5, děje se tak v závodě Ujina v Hirošimě.
Nová Mazda MX-5 se představila již v loňském roce, ale prodej modelu bude zahájen v Japonsku až letos v červnu. Následně se model dostane do nabídky dealerů i na zbytku světa.
Čtvrtá generace byla vyvíjena v duchu hesla „Jinba Ittai" a tak se v designu auta kombinuje nadčasovost se vzpomínkami na první generaci MX-5. Současná generace je zas o něco lehčí než předchůdce a i její druhá generace. Díky lehké hmotnosti tak očekávejme velkou zábavu za volantem.
Mazda bude nabízena se dvěma zážehovými motory SkyActiv-G. Menší má objem 1.5 litru a 131 koní, větší dvoulitrový nabídne 160 koní. S oběma motory spolupracuje manuální šestistupňová převodovka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.