Japonská automobilka Mazda začala výrábět čtvrtou generaci roadsteru MX-5, děje se tak v závodě Ujina v Hirošimě.
Nová Mazda MX-5 se představila již v loňském roce, ale prodej modelu bude zahájen v Japonsku až letos v červnu. Následně se model dostane do nabídky dealerů i na zbytku světa.
Čtvrtá generace byla vyvíjena v duchu hesla „Jinba Ittai" a tak se v designu auta kombinuje nadčasovost se vzpomínkami na první generaci MX-5. Současná generace je zas o něco lehčí než předchůdce a i její druhá generace. Díky lehké hmotnosti tak očekávejme velkou zábavu za volantem.
Mazda bude nabízena se dvěma zážehovými motory SkyActiv-G. Menší má objem 1.5 litru a 131 koní, větší dvoulitrový nabídne 160 koní. S oběma motory spolupracuje manuální šestistupňová převodovka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?