Plně elektrické SUV se čtyřmi kruhy na kapotě dorazí co nevidět…
Audi R8 e-tron je první plně elektrická Audi. Právě na R8 chce Ingolstadtská automobilka prezentovat svou vyspělou technologii v oblasti elektromobility. Samozřejmě R8 e-tron není poslední elektromobil, ba naopak. Elektrická R8 otevírá bránu elektromobility Audi.
Navzdory dohadům, že dalším elektromobilem bude nějaký sedan, se nakonec Audi pochlubí plně elektrickým SUV. To by mělo dostat do vínku mimo jiné slušný dojezd. Konkrétně více než 500 km na jedno nabití.
Jistě nás teď napadlo, zda tedy zmíněné elektrické SUV bude Q7 s elektromotory a baterky pod kapotou. Odpověď je nasnadě. Samotné vedení automobilky tuto variantu vyvrátilo. Prozradili jen, že SUV elektromobil bude stát na platformě MLB, tedy na velmi lehké modulární platformě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?