Po včerejším úniku se dnes musel Renault pochlubit novým přírůstkem do rodiny modelu Clio. Tím je verze RS 220 Trophy EDC, která dostala jak vyšší výkon, tak přepracovanou převodovku, automatickou..
Ve srovnání se standardním Cliem RS nastaly nejvýznamnější změny pod kapotou, kde se stále ukrývá benzínový 4-válec o objemu 1,6 litru. Ten však nově získal 20 koní a 20 Nm k dobru, takže celkový součet nyní činí 220 koní a 260 Nm točivého momentu. I nadále je k dispozici funkce Torque Boost, která krátkodobě zvedne maximálním točivý moment na 280 Nm.
Možná ještě lepší zprávou je fakt, že Renault učinil některé aktualizace automatické převodovky EDC. Ta nyní slibuje až o 40 procent rychlejší řazení převodových stupňů v normálním režimu (ve sportovním režimu Race dokonce až o 50 %). Kalibrací prošel celý systém, takže uvidíme, zda se automat bude chovat v budoucnu "dravěji".
Nové Clio RS 220 Trophy EDC je dodáváno ve standardu s 18-palcovými koly z lehkých slitin Radical s černými vložkami. Kola jsou nazuta na pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 205/40 R18. Řízení dostalo strmější převod a ekologicky smýšlející systém Stop / Start bude fungovat jen v režimu Normal. Důležitý je i pokles emisí CO2 o šest gramů na hodnotu 138 g/km.
Nová verze Trophy sedí o 20mm niž vpředu a o 10 mm vzadu, navíc získala pozměněné sportovní tlumiče, které jsou vzadu o 40 procent tužší. V nabídce jsou i prvky výbavy jako je sportovní kožený volant, systém Renaultsport Monitor s telemetrií, vyhřívaná kožená sportovní sedadla, hliníkové dekory a plaketky RS 220 Trophy.
Prodeje přiostřeného Clia RS 220 Trophy EDC se spustí letos v červnu, jakou sumu za něj prodejce bude požadovat, to zatím není známo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?