A je to konečně tady, japonská automobilka Honda dnes na autosalonu v Ženevě ukázala oficiální podobu ostrého modelu Civic Type R.
Výrobce jej popisuje jako "závodní auto na silnici" a to asi i proto, že Civic Type R má aerodynamický body kit, dokonalou techniku a vysoký výkon. Body kit obsahuje nový přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, přední splitter, odvětrávané přední blatníky, rozšířené boční prahy a kompletně zakrytovaný podvozek.
Nechybí ani zadní difuzor, velké zadní křídlo, čtyřy koncovky výfukového systému a 19-palcová litá kola s pneumatikami 235 / 35 R19. Interiér je vybaven červenými sportovními sedadly se semišovým efektem a červeným kontrastním prošíváním. Model má také kůží potažený sportovní volant a další červené dekory.
Zákazníci si mohou také objednat balíček GT, který přidává červené akcenty exteriéru, stejně jako přední a zadní parkovací senzory, automatické světlomety, dešťový senzor a elektricky ovládaná sklopná zpětná zrcátka. Mezi další přednosti patří prémiový audio systém, GPS navigace a celá řada bezpečnostních systémů.
Tím nejdůležitějším na nové Type R je ale motor, kterým je konkrétně přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválec. Ten poskytuje výkon 310 koní, 400 Nm točivého momentu a je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu dovede vůz zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 sekundy a rozjede se až na 270 km / h.
Když už mluvíme o výkonu, Civic Type R má čtyřstupňově nastavitelný podvozek a brzdy od firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny a 350mm vrtanými kotouči. K dispozici je také samosvorný diferenciál a přední náprava se zavěšením Dual Axis Strut s oddělenou těhlicí. Pokud už teď chcete novou Type R mít doma, první kusy se ke svým zákazníkům dostanou začátkem léta.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?