A je to konečně tady, japonská automobilka Honda dnes na autosalonu v Ženevě ukázala oficiální podobu ostrého modelu Civic Type R.
Výrobce jej popisuje jako "závodní auto na silnici" a to asi i proto, že Civic Type R má aerodynamický body kit, dokonalou techniku a vysoký výkon. Body kit obsahuje nový přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, přední splitter, odvětrávané přední blatníky, rozšířené boční prahy a kompletně zakrytovaný podvozek.
Nechybí ani zadní difuzor, velké zadní křídlo, čtyřy koncovky výfukového systému a 19-palcová litá kola s pneumatikami 235 / 35 R19. Interiér je vybaven červenými sportovními sedadly se semišovým efektem a červeným kontrastním prošíváním. Model má také kůží potažený sportovní volant a další červené dekory.
Zákazníci si mohou také objednat balíček GT, který přidává červené akcenty exteriéru, stejně jako přední a zadní parkovací senzory, automatické světlomety, dešťový senzor a elektricky ovládaná sklopná zpětná zrcátka. Mezi další přednosti patří prémiový audio systém, GPS navigace a celá řada bezpečnostních systémů.
Tím nejdůležitějším na nové Type R je ale motor, kterým je konkrétně přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválec. Ten poskytuje výkon 310 koní, 400 Nm točivého momentu a je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu dovede vůz zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 sekundy a rozjede se až na 270 km / h.
Když už mluvíme o výkonu, Civic Type R má čtyřstupňově nastavitelný podvozek a brzdy od firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny a 350mm vrtanými kotouči. K dispozici je také samosvorný diferenciál a přední náprava se zavěšením Dual Axis Strut s oddělenou těhlicí. Pokud už teď chcete novou Type R mít doma, první kusy se ke svým zákazníkům dostanou začátkem léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.