Nové BMW M3 bude mít výkon přes 500 koní a to není vše.
Nejnovější informace hovoří o chystaných změnách pro nové BMW M3. Začneme od motoru. Stále se počítá s tím, že pod kapotou bude přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tři litry. Místo klasických turbodmychadel by se měly o přeplňování starat dvě elektrická. Tím má výrazně narůst výkon i točivý moment.
Výkon tak vzroste minimálně na 500 koní s tím ruku v ruce poroste i točivý moment o jakou hodnotu není jasné, ale předpokládáme nárůst o zhruba 100 N.m.
Samotné BMW 3 se také změní. V plánu je snížení hmotnosti, rozšíření rozchodu kol a tím zvýšit stabilitu, prodloužení rozvoru a snížení těžiště. Zároveň má být budoucí trojka výrazně pohodlnější a to nikoliv na úkor tuhosti podvozku a jízdních vlastností. Tuto kombinaci má zajistit nová generace tlumičů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.