Volkswagen vytvořil speciální Amarok pro potřeby záchranářů v nejtěžších podmínkách.
Záchranáři jsou čím dál častěji nuceni zasahovat v těžko dostupných oblastech. Pro jejich účely Volkswagen vyrobil speciálně upravený Amarok. Ten má kromě již dobře známé ambulantní nástavby i další prvky speciální výbavy, které mu umožní lepší prostupnost terénem.
Za zmínku stojí především sání vyvedené k pravé straně čelního okna. Díky tomu se může Amarok brodit vodou o hloubce až 500 mm. Vedle toho má i ochranné plechy podvozku nebo zesílené pružiny.
První takto upravený Amarok bude sloužit ve Velké Británii. Vedení Volkswagenu ovšem očekává zájem z celého světa, především ze západní Evropy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.