Nezávislý umělec Jon Sibal si díky počítačovým programům pohrál se současným BMW i8 a vytvořil virtuální projekt závodního auta v kategorii GT3.
i8 GT3 se zřejmě na okruhy nikdy opravdu nedostane, i tak si ale umělec dal hodně záležet. Vůz nabízí široký body kit s předním nárazníkem a splitterem z uhlíkových vláken. Při bližším pohledu na snímek jsou rozpoznatelné nové boční prahy a vzadu masivní křídlo.
Sériové i8 je vybaveno plug-in hybridním systémem, který zahrnuje 1,5 litrový benzínový 3-válec a elektromotor. TwinPower Turbo jednotka generuje 231 koní a 320 Nm, zatímco elektromotor přidává dalších 131 koní. Veškerý výkon je přenesen na kola přes dvoustupňovou automatickou převodovku.
Závodní verze i8 GT3 by se zcela jistě na okruzích neztratila, ale i sériové provedení stijí za to. Klasické i8 totiž dovede zrychlit z 0-100 km / h za 4,4 sekundy a průměrná spotřeba paliva má být jen 2,5 litru. To se však díky posledním měřením v pořadu Top Gear moc nepotvrdilo, nedávno mu totiž naměřili mnohem vyšší spotřebu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.