Nová generace BMW řady 7 (G11) se přestaví ještě letos a my vám přinášíme další ztvárnění její možné podoby.
Tato nejnovější digitální interpretace je založena na špionážních snímcích, které se objevily loni koncem roku. Tehdy byl k vidění téměř odmaskovaný prototyp s evolučním designem. V jeho kabině se odehraje doslova vlna změn, počínaje dotykovou obrazovkou se systémy iDrive a TouchCommand. Druhá zmíněná aplikace umožní zadním cestujícím díky integrovanému tabletu Samsung ovládat většinu funkcí vozu.
Příští sedmička od BMW dostane podvozkou platformu, která zkombinuje hliník s uhlíkovými vlákny a vysokopevnostní ocel. Nová lehká konstrukce by měla poskytnout až 200 kg úsporu ve srovnání s odcházejícím modelem. Pod kapotou se zřejmě dostane čtyřválcový 2,0-litrový motor s výkonem 260 koní, který bude tvořit základní verzi.
Několik nově vyvinutých šestiválcových motorů přijde do nabídky společně s plug-in hybridní verzí. U té se technici rozhodli k použití čtyřválcového benzínu spojeného s elektrickým motorem, tudíž kombinovaný výkon dosáhne 300 koní. Naopak vrcholem se stane dvanáctiválec s objemem 6,6 litru z vozu Rolls-Royce Wraith. U nejvyšší specifikace máme čekat 600 koní, ovšem stranou nezůstavají spekulace o ultra verzi M750i. Pokud by opravdu dostala šanci, svým majitelům nabídne twin-turbo motor z modelu M5 o objemu 4,4 litru, což by v případě velké sedmičky znamenalo výkon přes 600 koní.
Nová generace BMW řady 7 se má podle dosavadních zpráv představit veřejnosti letos v září na frankfurtském autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.