Nová generace BMW řady 7 (G11) se přestaví ještě letos a my vám přinášíme další ztvárnění její možné podoby.
Tato nejnovější digitální interpretace je založena na špionážních snímcích, které se objevily loni koncem roku. Tehdy byl k vidění téměř odmaskovaný prototyp s evolučním designem. V jeho kabině se odehraje doslova vlna změn, počínaje dotykovou obrazovkou se systémy iDrive a TouchCommand. Druhá zmíněná aplikace umožní zadním cestujícím díky integrovanému tabletu Samsung ovládat většinu funkcí vozu.
Příští sedmička od BMW dostane podvozkou platformu, která zkombinuje hliník s uhlíkovými vlákny a vysokopevnostní ocel. Nová lehká konstrukce by měla poskytnout až 200 kg úsporu ve srovnání s odcházejícím modelem. Pod kapotou se zřejmě dostane čtyřválcový 2,0-litrový motor s výkonem 260 koní, který bude tvořit základní verzi.
Několik nově vyvinutých šestiválcových motorů přijde do nabídky společně s plug-in hybridní verzí. U té se technici rozhodli k použití čtyřválcového benzínu spojeného s elektrickým motorem, tudíž kombinovaný výkon dosáhne 300 koní. Naopak vrcholem se stane dvanáctiválec s objemem 6,6 litru z vozu Rolls-Royce Wraith. U nejvyšší specifikace máme čekat 600 koní, ovšem stranou nezůstavají spekulace o ultra verzi M750i. Pokud by opravdu dostala šanci, svým majitelům nabídne twin-turbo motor z modelu M5 o objemu 4,4 litru, což by v případě velké sedmičky znamenalo výkon přes 600 koní.
Nová generace BMW řady 7 se má podle dosavadních zpráv představit veřejnosti letos v září na frankfurtském autosalonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?