Nová generace BMW řady 7 (G11) se přestaví ještě letos a my vám přinášíme další ztvárnění její možné podoby.
Tato nejnovější digitální interpretace je založena na špionážních snímcích, které se objevily loni koncem roku. Tehdy byl k vidění téměř odmaskovaný prototyp s evolučním designem. V jeho kabině se odehraje doslova vlna změn, počínaje dotykovou obrazovkou se systémy iDrive a TouchCommand. Druhá zmíněná aplikace umožní zadním cestujícím díky integrovanému tabletu Samsung ovládat většinu funkcí vozu.
Příští sedmička od BMW dostane podvozkou platformu, která zkombinuje hliník s uhlíkovými vlákny a vysokopevnostní ocel. Nová lehká konstrukce by měla poskytnout až 200 kg úsporu ve srovnání s odcházejícím modelem. Pod kapotou se zřejmě dostane čtyřválcový 2,0-litrový motor s výkonem 260 koní, který bude tvořit základní verzi.
Několik nově vyvinutých šestiválcových motorů přijde do nabídky společně s plug-in hybridní verzí. U té se technici rozhodli k použití čtyřválcového benzínu spojeného s elektrickým motorem, tudíž kombinovaný výkon dosáhne 300 koní. Naopak vrcholem se stane dvanáctiválec s objemem 6,6 litru z vozu Rolls-Royce Wraith. U nejvyšší specifikace máme čekat 600 koní, ovšem stranou nezůstavají spekulace o ultra verzi M750i. Pokud by opravdu dostala šanci, svým majitelům nabídne twin-turbo motor z modelu M5 o objemu 4,4 litru, což by v případě velké sedmičky znamenalo výkon přes 600 koní.
Nová generace BMW řady 7 se má podle dosavadních zpráv představit veřejnosti letos v září na frankfurtském autosalonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.